بانک‌های خصوصی به تعهدات قانونی خود عمل کنند/ لزوم تمرکز حساب‌های مس سونگون در استان
بانک‌های خصوصی به تعهدات قانونی خود عمل کنند/ لزوم تمرکز حساب‌های مس سونگون در استان
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی خواستار اجرای تعهدات قانونی بانک‌های خصوصی در زمینه پرداخت تسهیلات در استان شد.

به گزارش شمس، محمدحسین فرهنگی ظهر امروز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: نمایندگان استان سه خواسته اصلی از سیستم بانکی کشور دارند که نظارت بر اجرای قوانین در مجموعه بانکی یکی از آنهاست.

وی افزود: با توجه به الزام قانون به اختصاص ۴۰ درصد منابع و تسهیلات بانکی به بخش صنعت و ۱۵ درصد به بخش کشاورزی، بانک‌های تخصصی و دولتی این نسبت‌ها را رعایت می‌کنند اما وضعیت در بانک‌های خصوصی چندان قابل قبول نیست در حالی که الزام قانون برای همه بانک‌هاست.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نسبت تسهیلات به منابع نیز موضوع دیگری است که انتظار داریم حداکثر منابع ممکن به ویژه از سوی بانک‌های بخش در استان تخصیص یابد چون در حالی که برخی بانک‌های دولتی حتی بیش از منابع موجود خود، تسهیلات اعطا کرده‌اند، اما بسیاری از بانک‌های خصوصی از این امر امتناع می‌کنند.

فرهنگی با اشاره به تأکید ماده ۴۳ برنامه توسعه بر لزوم تمرکز منابع معدنی بانک‌ها در محل حصول این ذخایر معدنی گفت: با توجه به فعالیت معادن متعددی از جمله مس سونگون در استان انتظار داریم سیستم بانکی توجه جدی به این الزام قانونی داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی اعطای اختیار بیشتر به بانک‌های استانی برای حمایت بیشتر از حوزه دانش بنیان و تولید و فناوری را خواستار شد و تاکید کرد: این امر با توجه به نامگذاری سال به عنوان دانش بنیان و تاکید رهبری از الزامات مورد انتظار از سیستم بانکی است.

انتهای پیام/