«بانکی‌پور» باید از ملت بزرگ ایران عذرخواهی کند
«بانکی‌پور» باید از ملت بزرگ ایران عذرخواهی کند
نماینده مردم تبریز در واکنش به اظهارات نماینده اصفهان و رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: این نماینده باید از ملت بزرگ ایران عذرخواهی کند.

به گزارش شمس، علیرضا منادی سفیدان نماینده مردم تبریز در مجلس در واکنش به صحبت‌های اخیر امیرحسین بانکی‌پور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص ازدواج دختران بالای ۳۰ سال ایرانی با مردان غیر ایرانی مسلمان، این اظهارات را تعجب برانگیز خواند و گفت: بانکی‌پور باید از ملت بزرگ ایران عذرخواهی کند.

وی تصریح کرد: در نشست علنی امروز مجلس، ضمن تجمع بانوان اطراف میز آقای بانکی‌پور و اعتراض به سخنان سبک وی، سایر نمایندگان نیز علیه او اعتراض کردند.

بانکی پور روز گذشته در اظهارنظری گفته بود که تعداد دختران و پسران در آستانه ازدواج و زیر ۳۰ سال ما فعلاً به هم می‌خورد؛ اما در خصوص نسل گذشته منظور دختران مجرد بالای ۳۰ سالی هستند که آمار آن‌ها با توجه به سرشماری صورت گرفته در سال ۹۵ چیزی در حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را نشان می‌دهد و خانم‌های بالای ۳۰ سال مجردی که در این سن یا مطلقه هستند و یا به هر دلیل همسر خود را از دست داده‌اند هم بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر هستند. این قشر از دختران مجرد با توجه به کمبود پسر مجرد در کشور با مسلمانان و شیعیان علاقه‌مند به ایران ازدواج کنند.

انتهای پیام/