باغ کمال تبریز میزبان مکاتب هنری آذربایجان می‌شود
باغ کمال تبریز میزبان مکاتب هنری آذربایجان می‌شود
آبدار می‌گوید با اتمام بازسازی مجموعه باغ کمال تبریز شاهد احیاء مکاتب هنری آذربایجان من‌جمله معماری، فرش، نگارگری، نقاشی، موسیقی، خط و ... در این مجموعه خواهیم بود.

به گزارش شمس، مرتضی آبدار ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، از احیای مکاتب هنری تبریز در باغ کمال خبر داد و اظهار داشت: با برنامه‌­ریزی­‌های انجام گرفته در این مجموعه، شاهد رونق فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی خواهیم بود.

وی ادامه داد: با همکاری مشترک اداره کل میراث فرهنگی استان و شهرداری تبریز عملیات بهسازی مجموعه باغ کمال آغاز شده که با اتمام این مرحله و بهسازی فضای کالبدی، تعیین کاربری متناسب با هویت و اصالت این مجموعه تاریخی با واگذاری به بخش خصوصی دارای صلاحیت در حوزه‌های پژوهشی، فرهنگی و آموزشی صورت می‌پذیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی خاطرنشان ساخت: مقرر شده با حضور استادان و فعالان بخش‌های مختلف در قالب تشکل‌های مردم نهاد، مکاتب تبریز از جمله معماری، فرش، نگارگری، نقاشی، موسیقی، خط و … بازشناسی و احیا گردد.

وی توضیح داد: وجود عناوینی همچون راه­ اندازی دارالفنون مکاتب تبریز و تدوین دانشنامه ربع رشیدی در تکالیف اداره کل میراث فرهنگی استان در سند یاد شده اهمیت پرداختن به جنبه های علمی، فرهنگی و هنری آذربایجان و تبریز را در مجموعه باغ کمال بیش از پیش جلوه­‌گر می­‌سازد.

انتهای پیام/