باغ‌ موزه دفاع مقدس تبریز با معارض مواجه است
باغ‌ موزه دفاع مقدس تبریز با معارض مواجه است
شهردار تبریز با بیان اینکه مشکل اصلی در تکمیل باغ موزه دفاع مقدس، وجود معارض است، افزود: باید تدبیری برای آن اندیشیده و مشکل آن برطرف شود.

به گزارش شمس، یعقوب هوشیار، روز یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی تبریز با اشاره به اینکه منتظر حل مشکل معارضان هستیم، گفت: در این راستا تکالیفی از سوی استاندار آذربایجان شرقی به اداره کل راه و شهرسازی محول شده است.

وی اظهار داشت: راه‌اندازی و ایجاد بستری مناسب برای حضور مردم در باغ‌ موزه دفاع مقدس ضروری است و در این خصوص برای مساجد و مدارس برنامه ریزی شده و اگر بسترهای لازم در محل ایجاد شود، مردم علاقه‌مند می توانند در این باغ‌موزه حضور یابند.

شهردار تبریز گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، باغ‌ موزه دفاع مقدس همزمان با دومین کنگره شهدای آذربایجان در این شهر به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای اتمام پروژه‌های اولویت‌دار و مهم عمرانی تا پایان سال جاری گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر در رابطه با پروژه‌های مسیرگشایی در سال ۱۴۰۱ و الزامات آن مبنی بر عملیاتی کردن خزانه متمرکز برای تامین مالی مسیرگشایی ها، کمیته املاک راه‌اندازی شده است.

هوشیار، ادامه داد: در پروژه های مسیرگشایی، شورای اسلامی شهر از سال های گذشته مصوباتی دارد که در صورت اجرای آن ها برخی مسیرها مردم را تا ۱۰ سال بلاتکلیف کرده است.

وی با بیان اینکه سیاست شهرداری تکمیل و بهره برداری از یک پروژه مسیرگشایی برای هر منطقه از مناطق دهگانه شهرداری است، یادآوری کرد: اعتبار مسیرگشایی بصورت متمرکز مدیریت می شود و پروژه‌هایی که مردم را سالها بلاتکلیف گذاشته اند در اولویت اجرایی قرار دارند که امید است تا پایان سال این پروژه‌ها افتتاح شود.

شهردار تبریز گفت: شهرداری به دنبال طرح‌های جایگزین در بخش‌های شهرسازی و عمرانی است و شناسنامه املاک تبریز یکی از اقدامات شاخص کمیته املاک بوده که املاک خالی و بدون سکنه شناسایی شده است.

هوشیار، افزود: بر این اساس اراضی شهرداری، ادارات و اشخاص نیز شناسایی شده‌ که در ساخت مسکن مورد استفاده قرار خواهند گرفت و پروژه‌های خاصی مثل چوخورلار مورد تاکید قرار گرفته است و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی یادآوری کرد: یک پروانه ساختمانی در منطقه ۶ برای احداث واحدهای مسکونی صادر شده و در منطقه ۷ نیز برای احداث ۱۳۰ واحد مسکونی پروانه صادر شده است.

انتهای پیام /