باغبان: اتوبوسرانی تبریز ورشکسته است/ رنجبر: کرایه اتوبوس و مترو افزایش پیدا نکرد
باغبان: اتوبوسرانی تبریز ورشکسته است/ رنجبر: کرایه اتوبوس و مترو افزایش پیدا نکرد
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز با بیان اینکه اتوبوسرانی فقط ۲۱ میلیارد تومان از بابت حق‌بیمه و جریمه آن به تامین اجتماعی بدهکار است، بیان داشت: وضعیت درآمد و زیان انباشته نشان می‌دهد شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز ورشکسته است.‌

به گزارش خبرنگار شمس، صبح یکشنبه گزارش حسابرسی سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه توسط کارشناسان این مجموعه ارایه و مورد بحث و بررسی اعضای شورای اسلامی شهر تبریز قرار گرفت.

اسماعیلی، سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی در این جلسه بیان داشت: درآمد سالانه‌ی اتوبوسرانی ۶۵ میلیارد تومان است که ۱۳ میلیارد آن از محل فروش بلیت و مابقی از طریق تبلیغات و… تامین شده است. در اکثر خطوط اتوبوسرانی در قبال هزینه‌ها، کمتر از یک‌سوم درآمد داریم.

وی در پاسخ به سوال رشیدی مبنی بر بدهی اتوبوسرانی به بیمه اظهار کرد: بیمه کارکنان قراردادی کامل پرداخت می‌شود اما برای بیمه کارکنان رسمی به طور مثال از ۵۰۰ میلیون ۱۰۰ میلیون پرداخت می‌کنیم، این حق بیمه و جریمه آن انباشت می‌شود و تا پایان سال ۹۸ حدود ۲۱ میلیارد بدهی وجود دارد.

در ادامه باغبان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز با بیان اینکه اتوبوسرانی فقط ۲۱ میلیارد تومان از بابت حق‌بیمه و جریمه آن به تامین اجتماعی بدهکار است، بیان داشت: وضعیت درآمد و زیان انباشته نشان می‌دهد شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز ورشکسته است.‌

وی در ادامه با اشاره به بدهی سنگین به تامین اجتماعی، افزود: از آنجایی که دولت به شهرداری بدهکار است، می‌توانیم از طریق مجلس و خود دولت اقدام به پرداخت این بدهی کنیم، یا اینکه برویم این مبلغ را قسط‌ بندی کنیم، ناگفته نماند که این بدهی با جرائم و دیرکرد آن به این مبلغ رسیده است.

عباس رنجبر شهردار تبریز نیز اظهار کرد: شرکت واحد بدون توجه به سود و زیان واحد خدماتی است و ما جهت ممانعت از فشار به مردم بلیت را گران نمی‌کنیم اما دولت کمکی به ما نمی‌کند و این شهرداری‌ست که هر سال هزینه مضاعفی را صرف می‌نماید. قرار است کرایه اتوبوس و مترو افزایش نیابد و تنها کرایه تاکسی‌ها تغییر کند.

انتهای پیام /