بازی تکراری موج‌سواری سلبریتی‌ها روی خون/ کشف حجاب دستاورد مرگ مهسا امینی برای بازیگران فراموش‌شده!
بازی تکراری موج‌سواری سلبریتی‌ها روی خون/ کشف حجاب دستاورد مرگ مهسا امینی برای بازیگران فراموش‌شده!
در میان سکوت دستگاه‌های نظارتی و قضایی عده‌ای سلبریتی با رفتاری دوگانه که حتی ابایی از بیان عمومی اتهام تعرض به خود را ندارند، تبدیل به الگو شده‌اند و مردم نیز صرف اینکه این افراد در اتفاقاتی چون مهسا امینی سوار بر موج می‌شوند و با رنگ عوض کردن با آن‌ها همراهی کرده و بعضا با استفاده از تحریک احساسات عمومی بر وقایع تلخ دامن می‌زنند، آن‌ها را مراد خود قرار داده و کورکورانه از آن‌ها پیروی می‌کنند.

به گزارش شمس، مهسا (ژینا) امینی زاده متولد ۱۳۷۹، دختر سنندجی که در تاریخ ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۱ بر اثر ایست قلبی در حالی که برای شرکت در کلاس‌های توجیهی درخصوص حجاب مراجعه کرده بود، درگذشت.

مرگ وی باعث واکشن‌های بسیاری در فضای مجازی و حقیقی ایران شد و کاربران شبکه‌های اجتماعی با استفاده از ابزار مختلف در این فضا احساسات خود را نسبت به این مسئله نشان دادند.

اما موضوع به همین جا ختم نشد و مثل همیشه آن‌هایی که منتظر این چنین اتفاقات هستند دست به کار شدند تا از این آب گل آلود شده بتوانند ماهی بزرگ و دندان‌گیری شکار کنند.

کاسه داغ‌تر از آش بازیگران تاریخ مصرف گذشته

از شبکه‌های معاند خارجی در کشورهای دور و نزدیک گرفته، تا سیاسیونی که که با کاسه داغ‌تر از آش شدن سعی بر فرار از مسؤولیت دارند و برخی بازیگران پروازی که دیگر تاریخ مصرفشان گذشته و مدت‌ها است دل از این دیار و مردمانش بریده‌اند.

قائل مهسا امینی فرصتی ناب برای این عده است تا با استفاده از آن عقده‌گشایی سیاسی کنند و یا به قول یکی از همین بازیگران که خودش به رفتار دوگانه‌اش در فرصت‌طلبی خود اعتراف می‌کند و در جایی می‌گوید: “کشف حجاب برای کسی است که قبلا با حجاب بوده است و حجابش را برمی‌دارد، من فکر نمی‌کنم کسی باور کرده باشد که من قبلا با حجاب بوده‌ام، بنابراین من فقط حقیقت را نشان می‌دهم”.

این رفتار دوگانه خانم بازیگر که در جایی برداشتن حجاب نداشته خود را به احترام مهسا امینی و دیگر زنان و دختران ایرانی که از نظر آن‌ها مجبور هستند به حجاب اجباری تن دهند، ربط داده است نمایانگر پشت پرده‌هایی است که بعدها در اظهارنظرهای بعدی وی و از فعالیت او در پیجش مشخص می‌شوند.

کتایون ریاحی در ۶۲ سالگی کشف حجاب کرد

کتایون ریاحی در گفت‌وگو با رسانه سعودی اینترنشنال گفته است که هیچ وقت حجاب نداشته و قصد دارد از این به بعد در رابطه با حجابش به مردم دروغ نگوید.

ریاحی در دوران بازیگری چندان حاشیه‌ساز نبود اما اظهارات و اقدامات اخیر او به شدت حاشیه‌ساز بوده است.

به گفته خودش حدود ۲۰ سال است که فعالیت سینمایی ندارد و مدعی شده که در ۱۰ سال اخیر ممنوع‌الکار بوده است.”

“بیماری دیده شدن” آفت این روزهای بازیگران ایرانی

موضوع دیگری که اگر خوب به آن پرداخته شود ابعاد جدیدی از دوگانگی رفتاری سلبریتی‌ها از آن برداشت می‌شود، در اصطلاح “بیماری دیده شدن است” بازیگران یا ورزشکارانی که در دوران فعالیت خود بی‌حاشیه بودند اما بعد از آنکه عمر مفید کاری آن‌ها تمام شد و دیگر مورد قبول کارگردان یا مربی واقع نشدند برای آنکه همچنان در سرخط خبرها باشند بهترین راه را حاشیه‌سازی، فرافکنی و فریب و همراهی مردم عادی دیدند.

به عنوان مثال خانم شبنم فرشادجو بعد از اعلام خبر کناره‌ گیری اش از بازیگری و مهاجرت خود بیش از ۵۰ استوری از افرادی که پست صفحه‌اش را ریپلی کرده‌اند بارگزاری کرده تا نشان دهد هنوز چقدر بین مردم اعتبار دارد.

یا از طرف دیگر خانم کتایون ریاحی چون سال‌ها است با وجود حضور بازیگران جوان و تازه‌وارد در هیچ پروژه سریالی یا سینمایی بازی نکرده است، برای آنکه از اذهان مردم پاک نشود دست به سناریوی نخ‌نمای حاشیه سازی می‌زند تا دوباره نامش بر سر زبان‌های مردم بیوفتد.

فضای جامعه ایرانی سلبریتی زده است

احسان قائدی رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ در خصوص رفتار دوگانه برخی سلبریتی‌ها، اظهار کرد: متاسفانه فضای جامعه ایرانی سال‌ها است که تحت تاثیر یک فضای سلبیریتی‌زده است.

وی افزود: به همین دلیل است که جامعه با رفتار، حرکات و کنش‌های این افراد به‌راحتی تحت تاثیر قرار می‌گیرند، در جوامع دیگر جهانی کمتر اتفاق می‌افتد که مردم تا این حد تحت تاثیر باشند، این به آن دلیل است نتوانستیم به‌خوبی چهره واقعی این افراد را بشناسانیم.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اشکال کار از سیاست‌گذاران فضای هنری و فرهنگی جامعه است که با این دست از افراد مشهور رفتار متناقض دارند.

قائدی عنوان کرد: اتفاقات ناگواری در کشور رخ می‌دهد مثل سقوط هواپیمای اکراینی، وقایع استان خوزستان، مرگ مهسا امینی و… اما یک عده‌ایی همواره قصد دارند با موج‌سواری بر این وقایع بر صورت نظام و حاکمیت در کشور چنک بیاندازند.

وی خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه این است که تمام داشته‌ها و اعتبار این افرادی که اینگونه رفتار می‌کنند، مدیون ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، امثال خانم کتایون ریاحی، شبنم فرشادجو، آناهیتا نعمتی و… در واقع مدیون مجموعه فرهنگی و هنری ایران است.

هیچ برخورد قاطعی با سلبریتی‌هایی که اصول را زیر پا می‌گذارند صورت نمی‌گیرد

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه رفتار متناقضی با سلبیریتی‌ها صورت نمی‌گیرد، اضافه کرد: هیچ برخورد قاطعی با امثال این افراد صورت نمی‌گیرد.

قائدی بیان کرد: برخی از افراد مشهور در نبود نظارت‌های لازم بعد از آنکه به گفته خودشان از دنیای هنر ایران خداحافظی کردند باز هم به این عرصه بازمی‌گردد و به راحتی شروع به کار کردن می‌کنند.

وی تاکید کرد: از طرفی افراد مشهوری که دست به این رفتارهای حاشیه‌ساز می‌زنند مثل امثال خانم پرستو صالحی، کتایون ریاحی، شبنم فرشادجو و… چون تمام شده هستند، نه فیلم بازی می‌کنند و نه حتی نقشی به آن‌ها داده می‌شود، پرستو صالحی در حال حاضر در ترکیه به سر می‌برد و هنوز  نتوانسته به کشور مقصد خود برود به همین دلیل مجبور است به نوعی کاغذ “نه به جمهوری اسلامی” نشان دهد تا هر چه زودتر از بلاتکلیفی خارج شود.

رفتارهای هیستریک برخی سلبریتی‌ها برای دیدن و احیا شدن در جامعه است

وی تصریح کرد: رفتارهای هیستریک این سلبریتی‌های برای آن است که مجددا در جامعه دیده و احیا شوند، سیاست‌گذاران در سینما و رسانه ملی هیچ گاه رفتار درستی با این افراد از خود نشان ندادند به همین دلیل است که شاهد رفتارهای خارج از اصول از سوی برخی افراد مشهور هستیم.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در هالیوود هیچ بازیگری نمی‌تواند درخصوص هلوکاست حتی صحبت کند، گفت: اگر این اتفاق رخ دهد فرد به سرعت بایکوت شده و هیچگاه نمی‌تواند با هیچ موسسه یا شرکت فیلم‌سازی کار کند، این اصول آن‌ها است اما در ایران هیچ اصولی برای بازیگران وجود ندارد.

قائدی با بیان اینکه در ایران حتی برخی از مسؤولان نیز تحت تاثیر جو سلبریتی‌ها  قرار می‌گیرند، افزود: این‌ها آفت است و باید چهره واقعی و تناقض‌های رفتاری و حرفی این قبیل افراد مشهور برای مردم عنوان شود تا مرجعی برای الگوبرداری مردم نباشند.

وی ادامه داد: ورود بازیگران یا ورزشکاران به حوزه‌های مثل سیاست یا مسائل پیچیده اجتماعی در حالی که هیچ علم و دانشی در این خصوص ندارند نشان می‌دهد چقدر این افراد در سراشیبی قرار دارند، تنها باوری که این افراد دارند این است که من مثلا فوتبالیست هستم یا بازیگرم و حق دارم اینگونه رفتار کنم.

سلبریتی‌هایی که سطح بالایی از زندگی دارند، درد طبقه متوسط را درک نمی‌کنند

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: درخصوص اتفاقی که برای خانم مهسا امینی رخ داده است باورم این است که این افرادی به ظاهر سلبریتی که از وی حمایت کرده‌اند هیچ گاه دغدغه یا باوری برای حجاب نداشتند.

قائدی خاطرنشان کرد: افراد مشهوری که اکثرا از سطح بالایی از زندگی برخوردار هستند هیچ گاه درد و رنج طبقه متوسط جامعه را نمی‌شناسند.

گفتنی است؛ متاسفانه در میان سکوت دستگاه‌های نظارتی و قضایی عده‌ای سلبریتی با رفتاری دوگانه که حتی ابایی از بیان عمومی اتهام تعرض به خود را ندارند، تبدیل به الگو شده‌اند و مردم نیز صرف اینکه این افراد در اتفاقاتی چون مهسا امینی سوار بر موج می‌شوند و با رنگ عوض کردن با آن‌ها همراهی کرده و بعضا با استفاده از تحریک احساسات عمومی بر وقایع تلخ دامن می‌زنند، آن‌ها را مراد خود قرار داده و کورکورانه از آن‌ها پیروی می‌کنند.

سلبیریتی‌هایی که به بهانه حمایت از یک دختر ایرانی، کشور را ترک می‌کنند و خود را برای یک زندگی سطح بالاتر از آن چیزی که در ایران دارند، در یک کشور دیگر آماده می‌کنند.

انتهای پیام /