بازدیدسخنگوی دولت از طرح امداد فرهنگی کانون در روستای زلزله‌زده «ورنکش» ترکمانچای
بازدیدسخنگوی دولت از طرح امداد فرهنگی کانون در روستای زلزله‌زده «ورنکش» ترکمانچای
همزمان با اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری برای کودکان و نوجوانان مناطق زلزله‌زده، سخنگوی دولت و استاندار آذربایجان شرقی از روند اجرای طرح امداد فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی در روستای زلزله‌زده «ورنکش» ترکمانچای بازدید کرد.

به گزارش شمس، علی ربیعی، سخنگوی دولت در این بازدید که محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی حضور داشتند، ضمن دیدار و گفتگو با کودکان و نوجوانان از همکاران کانون پرورش فکری استان به جهت تلاش و اهتمام در اجرای طرح امداد فرهنگی قدردانی کرد.
ربیعی با گرامی‌داشت یاد و خاطره جان‌باختگان این حادثه، گفت: گرچه مصیبت جان باختگان قابل جبران نیست، اما ما در کنار شما هستیم تا سایر خسارت‌ها را در اسرع وقت جبران کنیم.
وی در حالیکه سخنان خود را به زبان ترکی بیان می‌کرد، ادامه داد: تمام ایران نگران شماست و مسئولان هم همین طور؛ مطمئن باشید کل ایران چشم شان به شماست و ناراحتی های شما مشکلات همه است.
سخنگوی دولت همچنین با حضور در منزل خانواده‌های داغدار «زهرا عابدی» و «ریحانه قربانی» دو دانش‌آموز جان‌باخته در زلزله روستای ورنکش، به درد دل والدین آنها گوش داد.
در این بازدید گزارشی از اقدامات و برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در قالب طرح امداد فرهنگی و پیک امید اجرا می ‌گردد، توسط صادق شیدایی معاون فرهنگی کانون آذربایجان شرقی ارائه شد.
گفتنی است پیرو تاکیدات معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کشور، طرح امداد فرهنگی برای کودکان و نوجوانان مناطق زلزله‌زده شهرستان میانه توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی با مشارکت کانون استان‌های آذربایجان غربی و اردبیل در حال اجراست.
کارگاه‌های حال خوش زندگی، مسابقه، بازی ‌های بومی و محلی، نقاشی، کارگاه ادبی، کتابخوانی و قصه‌گویی و نمایش خلاق از جمله برنامه­‌ها و فعالیت­‌هایی است در مناطق زلزله‌زده برگزار می‌شود.
لازم به ذکر است، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد جمعه حوالی شهر ترک از توابع شهرستان میانه در آذربایجان شرقی را لرزاند.