بازتوزیع یارانه‌ها زمینه‌ساز ریشه‌کنی فقر مطلق در جامعه/ شهامت دولت در مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها قابل تقدیر است
بازتوزیع یارانه‌ها زمینه‌ساز ریشه‌کنی فقر مطلق در جامعه/ شهامت دولت در مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها قابل تقدیر است
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: شهامت و جرأت دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور در اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها قابل تقدیر است.

به گزارش شمس، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی ظهر امروز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: شهامت و جرأت دولت سیزدهم و شخص رییس جمهور در اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها قابل تقدیر است چرا که جریانی با توزیع رانتی دلار ۴۲۰۰ تومانی، سال‌ها سنگ اقتصادی بزرگی را به چاه اقتصاد کشور انداخته بودند.

وی ادامه داد: میزان ارز ترجیحی پرداختی در سال ۹۹ رقمی در حدود ۶۴ میلیارد دلار بود که این میزان در سال گذشته ۱۶ میلیارد بود و برای امسال نیز حدود ۱۰ میلیارد دلار تحت این عنوان برای پرداخت یارانه ها در ۶ ماهه نخست در نظر گرفته شده بود که اگر می خواست برای تمام سال تعمیم داده شود، باید ۲۰ میلیارد دلار برای ارز ترجیحی تخصیص می یافت و نتیجه آن نابودی اقتصاد کشور بود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر تصریح کرد: باید اذعان کنیم که دولت آقای رئیسی در چنین شرایط دشواری با جسارت کمر به اجرای طرح بازتوزیع یارانه ها بسته تا بجای اعطای یارانه به دلال و وارد کننده به عنوان حلقه های اول اقتصادی، آن را مستقیماً و به صورت مدیریت شده و هوشمند به حلقه آخر یعنی مردم دهد، اقدامی که زمینه ساز ریشه کنی فقر مطلق از جامعه می شود.

وی با اشاره به ایجاد حساب متمرکز در بانک مرکزی و واریز مستقیم یارانه به حساب مردم خاطرنشان کرد: این تدبیر نیز اقدام درست دیگری است که از افزایش نقدینگی در کشور به واسطه قرار گرفتن منابع در اختیار بانک ها جلوگیری می کند.

میرتاج الدینی با تأکید بر لزوم تمایز بین کارت یارانه اعتباری و کالابرگ گفت: باید توجه کنیم که کالابرگ برای زمان های بحرانی است و در همین ماجرای اخیر مرغ دیدیم که با افزایش عرضه، قیمت ها کاهش یافت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به نظر می رسد تشکیل کمیته ای مشترک برای بررسی مشکلات بین بانک ها و برخی دستگاه های حاکمیتی امری ضروری است تا موضوعات مورد اختلاف  رسیدگی و پیش از ایجاد مشکل در جامعه برای آن راه حل یافته شود.

انتهای پیام/