بازار مصرف ۶۰۰ میلیونی ۱۵ کشورهای پیرامونی ایران
بازار مصرف ۶۰۰ میلیونی ۱۵ کشورهای پیرامونی ایران
روح‌الله متفکرآزاد گفت: کشور ما با ۱۵ کشور پیرامونی ارتباطات مطلوبی می‌تواند برقرار کند؛ بازار مصرف ۶۰۰ میلیونی این ۱۵ کشور منافع اقتصادی کم نظیری را در اختیار کشور قرار می‌دهد

به گزارش شمس، روح الله متفکرآزاد اظهار کرد: کشور ما با ۱۵ کشور پیرامونی ارتباطات مطلوبی می‌تواند برقرار کند؛ بازار مصرف ۶۰۰ میلیونی این ۱۵ کشور منافع اقتصادی کم نظیری را در اختیار کشور قرار می‌دهد؛ قرابت‌های فرهنگی نزدیک با کشورهای منطقه هم در شرق، غرب، شمال شرق، شمال غرب و جنوب کشور نویدبخش رشد اقتصادی چشم گیری است.

وی در عین حال خاطرنشان ساخت: دیپلماسی منطقه‌ای وقتی تکمیل می‌شود که با یک نگاه تمرکززدایانه به این دیپلماسی مرزی توجه شود؛ یعنی استانداران استان های مرزی این اجازه و امکان را می‌یافتند که تحرکات منطقه‌ای داشته باشند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تمرکز بر دیپلماسی منطقه‌ای را که یکی از شعارهای دولت سیزدهم است، هدف بسیار خوبی دانست و گفت: یکی از روش‌های به دست آوردن منافع اقتصادی و رسیدن به تعمیق اشتراکات فرهنگی و سیاسی توجه به دیپلماسی منطقه‌ای است.

وی ادامه می‌دهد: خوشبختانه دولت این فاز را هم شروع کرده که امیدواریم منشاء اتفاقات مبارکی در زمینه شکل گیری مناسبات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی قوی تر بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای پیرامونی باشد.

متفکرآزاد ابراز امیداوری کرد: استان آذربایجان شرقی هم در این راستا می‌تواند نقش محوری را در ارتباط با کشورهای حوزه CIS قفقاز، ترکیه و امثال اینها ایفا کند.

انتهای پیام /