بازار داغ دکان های مخفی دعانویسی و رمالی در فضای مجازی+تصاویر و فیلم
بازار داغ دکان های مخفی دعانویسی و رمالی در فضای مجازی+تصاویر و فیلم
این روزها بازار فالگیری، کف‌بینی و دعانویسی در دنیای مجازی داغ است، این افراد به‌گونه‌ای با افکار مردم بازی می‌کنند که فرد برای رهایی از مشکلات خود حاضر است با پرداخت هزینه‌های گزاف سرکیسه شود اما بعد از چند ماه هم دیگر شاید اثری از آن فالگیر و دعانویس نباشد.

به گزارش شمس، سفری در راه است که اگر بروی پولدار می‌شوی، تا آخر امسال ازدواج می‌کنی، سایه زن میانسالی روی زندگی تو هست، نیتی که کردی، خوب آمده و موفق خواهی شد، دانشگاه قبول نمی شوی مگر اینکه طلسم بگیری، ستاره پسرت را نحس کرده اند، این ها جملاتی است که برخی افراد سودجود به عنوان استاد دعانویسی و فال در فضای مجازی برای درآمدزایی و سودجویی و بازار گرمی بین مخاطبان مجازی خود رد و بدل می کنند.

پیر و جوان، زن و مرد، دختر یا پسر، بی سواد یا تحصیل کرده فرقی نمی کند، هر قشری باشد، مشتری خوب این کانال های دعانویسی اند، کانال های مجازی که تبدیل به دکان های مخفی برای درآمدزایی شده اند، گویی پیشرفت علم و فناوری و ارتباطات در عصر حاضر تاثیری بر خرافه پرستی نداشته و عده ای از همین راه به دنبال حل مشکلات هزار ساله خود در یک شب هستند.

تصاویری که در فضای مجازی برای جذب مشتری از سوی این افراد منتشر می شود، تصاویری از خانه هایی است که با وسایل آنتیک و عجیب تزئین شده، زن یا مرد فالگیر، با گردنبندهای پر از مهره و یا چهره‌ای که سعی می‌کند کمی عجیب به نظر برسد، درصدد جذب مشتری است.

لازم به ذکر است که این افراد دعانویس، دوای هر دردی را در نزد خود دارند، حتی قبولی در دانشگاه، گاهی توانایی حل مشکلات این افراد از علوم پزشکی هم فراتر می رود، به طوری قول درمان دو هفته ای سرطان را با تجویز چند طلسم و دعا به مشتری های خود می دهند.

در مرحله نخست، استاد دعانویس گوی جهان نما را در دست می گیرد و برای مخاطبان خود سرکتابی می گشاید، همه احوال از آن سرکتاب معلوم می شود، سرکتابی که حتی مشکلی نداشته باشی می گوید، زندگی و بختت را به ستاره نحس گره زده اند و باید طلسم بگیری.

البته ناگفته نماند که قبل از هر عمل دعانویسی و سرکتاب، باید به شماره کارت و حساب استاد پول واریز شود.

در برخی موارد مشاهده شده که شخص بعد از واریز پول به حسابش، گوشی همراه خود را خاموش کرده و دیگر اثری از دعانویس و طلسم نیست و بستری دیگر برای کلاهبرداری افرادی به ظاهر دعانویس در فضای مجازی فراهم شده است.

بازار مراجعه کننده و مشتری های برخی کانال های تلگرامی دعانویسی به اندازه ای گرم است که باید از یک ماه پیش مراجعه کرده و نوبت بگیری.البته اگر استاد در مراقبه و ریاضت نباشد.

به ادمین یکی از کانال های دعانویسی پیامی ارسال می کنیم، در مورد دعا و تاثیرگذاری دعا و طلسم سوالی می پرسیم و در کمال تعجب باز هم پول حلال مشکلات است، چرا که به گفته ادمین مورد نظر، هرچه بیشتر بدهید بهتر است و تاثیرگذاری دعا بیشتر خواهد بود، می گوید: باید بدانید دعایی که من می‌نویسم اثربخش است.

وقتی از دعاها و فال‌هایش می پرسم، با مهربانی صحبت می‌کند تا مشتری جذب کند، نرخ فال و دعا را برایم می‌نویسد و به همراه نرخ‌ها شماره کارت ارسال می‌کند: “عزیزم تمام‌کارهای من تضمینی است آنقدر که برایت انجام می‌دهم اگر به نتیجه نرسیدی هزینه‌ات برگشت می‌کند.”

کمترین نرخ دعا و فالش از ۱۰۰ هزار تومان است، با حرف‌هایش با ذهنم بازی می‌کند که اگر دعایم اثر نکرد، هزینه‌ات را سر ۴۰ روز واریز می‌کنم.

در همین کانال دعانویسی تصاویری از احضارهایی که استاد برای دعانویسی انجام می دهد منتشر می شود تا مخاطبان بیشتر تحت تاثیر قرار بگیرند، البته رضایمندی مشتری ها نیز در کانال درج می شود تا دیگر کسی به توانایی استاد شکی نکند.

رواج دعانویسی و فالگیری ها در فضای مجازی، حاکی از خرافه پرستی عده ای از مردم است، این خرافه پرستی گویی ارتباطی با سطح تحصیلات و میزان درآمد ندارد، با این حال، افرادی به دنبال حل مشکلات خود در چنین کانال های مجازی اند، شاید دیگر قادر به حل مشکلات زندگی خود نباشند و در زندگی با هر مشکلی مواجه شوند به سراغ چنین افراد سودجو بیایند و گاهی دچار دام برخی کلاهبرداران شوند.

تصاویر و فیلم هایی از این کانال های تلگرامی دعانویسی در فضای مجازی:

  • نویسنده : المیرا جلیلی