باد شدید و رگبار باران در راه آذربایجان‌شرقی
باد شدید و رگبار باران در راه آذربایجان‌شرقی
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌‌شرقی گفت: از دیشب با گذر متناوب امواج تراز میانی جو، وزش باد نسبتا شدید و رگبار باران استان را فرا گرفته است.

به گزارش شمس، محمد امیدفر با اعلام اینکه این وضعیت تا روز سه شنبه این هفته ادامه خواهد داشت افزود: فعالیت این سامانه همچنین موجب افزایش ابر، در برخی نواحی غرش آذرخش و در نواحی مستعد بارش تگرگ می‌شود.

وی اظهار کرد: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای جوی نسبتا پایدار در استان حاکم بوده و تا روز سه شنبه تغییرات دمایی قابل توجهی پیش بینی نمی‌شود.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: به دنبال فعالیت این سامانه، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، اصابت آذرخش و بروز خسارت به محصولات باغی و کشاورزی در اثر بارش شدید باران و تگرگ وجود دارد.

امیدفر به مسافران و رانندگان توصیه کرد، در زمان فعالیت این سامانه از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند.

وی همچنین محکم کردن سازه‌های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره را خواستار شد و از کشاورزان خواست به توصیه‌های کارشناسان استان توجه کنند.

انتهای پیام/