بابایی‌اقدم: عدالت انتخاباتی‌تان این بود؟!
بابایی‌اقدم: عدالت انتخاباتی‌تان این بود؟!
بابایی‌اقدم می‌گوید: بنده با نتایج انتخابات کاری ندارم و نمی‌خواهم تعداد آراء را زیر سوال ببرم چراکه از ریز آراء صندوق‌ها بی‌خبرم و فرمانداری تبریز باید در این خصوص شفاف‌سازی کند.

فریدون بابایی‌اقدم منتخب شورای ششم تبریز علی‌رغم پیروزی در انتخابات اعتراض خود را به فرمانداری تبریز فرستاد. او در گفت‌وگو با خبرنگار شمس با انتقاد از نحوه برگزاری انتخابات، اظهار داشت: از چندین ماه قبل می‌دانستند در ۲۸ خرداد در این شهر انتخابات الکترونیکی برگزار می‌شود اما تا ساعت ۱۲ ظهر همچنان برخی شعب سیستم و کارت رأی نداشتند! اینکه ۵ ساعت از شروع انتخابات بگذرد و هزاران شهروند نتوانند رأی دهند فاجعه‌ای غیرقابل بخشش است.‌

وی تصریح کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی مهیا نبود و خیلی از افراد به‌ویژه قشر عزیز سالمندان و فاقد سواد با نحوه رأی‌دهی آشنا نبودند و همین موجب سوءاستفاده از آنان می‌شد بطوریکه عده‌ای به بهانه آموزش و راهنمایی کد کاندیدای مدنظر خود را وارد می‌کردند. این چه حق‌الناس و عدالتی است؟!

منتخب شورای ششم تبریز با بیان اینکه در برخی شعب کد کاندیداها اشتباه روی کاغذ و لیست درج شده بود، متذکر شد: در این انتخابات اعتماد مردم و سرمایه‌ی اجتماعی هدف قرار گرفته شد و بسیاری از کاندیدا دلسرد شدند. برخی عوامل اجرایی اصل بی‌طرفی را زیرپا گذاشتند و در شعب خواهان رأی‌دهی مراجعین به گزینه‌های مطلوب خود بودند.‌

وی تاکید داشت: بنده با نتایج انتخابات کاری ندارم و نمی‌خواهم تعداد آراء را زیر سوال ببرم چراکه از ریز آراء صندوق‌ها بی‌خبرم و فرمانداری تبریز باید در این خصوص شفاف‌سازی کند اما معترض نحوه برگزاری انتخابات و ایرادات آن هستم. عوامل برگزاری انتخابات بجای آنکه شور و شوق ایجاد کنند به مردم می‌گفتند برای ریاست‌جمهوری رأی دهید کافیست و شورا مهم نیست.

انتهای پیام/