اینجا کرونا فاتحه می‌خواند/ ازدحام جمعیت در وادی رحمت تبریز
اینجا کرونا فاتحه می‌خواند/ ازدحام جمعیت در وادی رحمت تبریز
با اینکه راه ورودی به وادی رحمت تبریز مسدود شده است ولی همچنان شهروندان بدون خودروهای شخصی و به صورت پیاده به این مکان مراجعه می‌کنند.

به گزارش شمس، بعد از ابلاغیه ستاد پیشگیری از کرونا، طرح ممنوعیت تردد خودروهای سواری در وادی رحمت اجرا و علاوه بر مسیرهای دسترسی به وادی رحمت، مسیر شهرک اندیشه تبریز نیز مسدود شد.

طی روزها و هفته‌های اخیر این بسته شدن راه باعث شده که شهروندان خودروهای خود را دورتر از وادی رحمت و گاهی در حاشیه اتوبان کسایی پارک می‌کنند و علاوه بر ایجاد ترافیک شدید در مسیر به صورت پیاده و گروه‌های ۲۰ و ۳۰ نفره به وادی رحمت می‌روند.

نکته دیگر اینکه یک باند ورودی وادی رحمت تا ایستگاه پمپ گاز و پمپ بنزین که به صورت رفت و برگشت باز است ترافیک فوق سنگینی تجربه می‌کند و ساکنان شهرک اندیشه که تصمیم به زدن گاز و بنزین دارند، باید ساعت‌ها در ترافیک منتظر بمانند.

مسدود کردن راه ورودی به وادی رحمت نتیجه عکس داشته و علاوه بر اینکه حجم شهروندان در این مکان را کاهش نداده بلکه شاهد افزایش جمعیت سر قبور هستیم و همچنین ترافیک در مسیرهای ورودی به وادی رحمت و محور ارتباطی تراکتورسازی تا میدان راه آهن نیز سنگین است و خودروها در اتوبان کسایی نیز پارک می‌کنند.

گفتنی است قبل از مسدود شدن ورودی وادی رحمت بیشتر شهروندان با خودروهای شخصی تا سر قبر اموات می‌آمدند و سپس بعداز قرائت فاتحه با خودروهای شخصی برمی گشتند و تا حد زیادی از تجمع جلوگیری می‌شد ولی اکنون شهروندان خودروهای خود را بیرون از محوطه پارک می‌کنند و چند کیلومتری به صورت دسته جمعی پیاده روی می‌کنند تا به وادی رحمت برسند که این خود احتمال شیوع ویروس کرونا را افزایش داده است.