ایستادگی مردم آذربایجان‌ در برابر سلطه طلبی بیگانگان زبانزد همگان است/ نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام در سفرهای استانی
ایستادگی مردم آذربایجان‌ در برابر سلطه طلبی بیگانگان زبانزد همگان است/ نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام در سفرهای استانی
رئیس جمهور گفت: ایستادگی مردم آذربایجان‌شرقی در برابر سلطه طلبی بیگانگان زبانزد همگان است.

به گزارش شمس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنج شنبه در بدو ورود به استان آذربایجان شرقی در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز و در جمع خبرنگاران  اظهار کرد:عرض سلام و ادب و احترام به مردم آذربایجان و خانواده ده هزار شهید و ۲۴ هزار جانباز و خانواده آنها دارم که قهرمانانه ایستادگی کردند.

وی افزود: استان آذربایجان‌شرقی به برکت الهی و اخلاص مردم گام‌های بلندی را برداشته و ایستادگی مردم این خطه در برابر زورگویی و سلطه‌گری و نهضت مشروطه زبانزد همه است گ.

رئیس جمهور بیان داشت: استان حقیقتا در دفاع مقدس خوش درخشیده است و سرداران بزرگان اسلام و این خطه نمونه بارز می‌باشد و به راستی این خطه مهد زنان و مردان بزرگ است علامه طباباطیی امینی جعفری امام جمعه‌های شهید به عنوان الگو در جهان هستند.

وی گفت: استان افتخارات بزرگی دارد و ظرفیت‌های زیادی هم دارد.

رئیسی ادامه داد: آذربایجان‌شزقی ظرفیت‌های معدنی، صنعتی و کشاورزی بزرگ است و می‌توان از این استان به عنوان استان تولید، تجارت و  صادرات یاد کرد.

وی ابراز کرد: در سفر استانی قرار است نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام را دنبال کنیم که پروژه‌های از قبیل  راه اهن تبریز میانه، بسیاری از معادن، شرایط چرم سازی نقاطی است که باید حل شود و باید بعد از پروژه‌های نیمه تمام پروژه جدیدی را شروع کنیم و امیدواریم در این کار که جدی این است، پروژه های نیمه تمام به یک سامان برسند.

رئیسی با بیان اینکه از قبل همه موضوعات استان مورد بررسی قرار گرفته است ‌و با تامل و مشورت از طریق استاندار و نماینده ولی فقیه، نمایندگان مجلس و نخبگان لیست بلندی تهیه شده است که در جلسه شورای اداری این کارهای نیمه تمام به چه شکل خواهد شد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی متذکر شد: البته کارهایی هم در تهران دنبال شوند چراکه این استان همیشه سربلند در امتحان الهی بودند و هیچ جا برای انقلاب کم نگذاشته‌اند.

انتهای پیام/