ایران و جمهوری آذربایجان یک ملت و دو دولت هستند
ایران و جمهوری آذربایجان یک ملت و دو دولت هستند
علیرضابیگی، ایران را کانون وطنی برای مردم کشورهای همسایه به لحاظ تاریخی و فرهنگی بیان کرد و اظهار داشت: از این منظر ایران و جمهوری آذربایجان یک ملت و دو دولت هستند که باید از این فرصت تاریخی بدیع به بهترین شکل ممکن برای بسط و توسعه همکاری های دوجانبه استفاده کرد.

به گزارش شمس؛ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، عقلانیت گرایی دولت سیزدهم را موضوعی امیدبخش در حوزه سیاست خارجی برشمرد و ابراز امیدواری کرد با تغییر رویکردها و نگرش ها، توسعه روابط با کشورهای همسایه به خصوص جمهوری آذربایجان و ترکیه روزافزون شود.

احمد علیرضابیگی یکی از راهکارهای مهم توسعه اقتصادی کشور را داشتن روابط حسنه، مناسب، رو به رشد و همراه با تاکید بر اشتراکات دینی، زبانی، قومی، فرهنگی و اجتماعی با کشورهای همسایه بیان و اضافه کرد: موقعیت جغرافیایی ایران در منطقه ایجاب می‌کند با تمامی‌کشورها از جمله ترکیه و جمهوری آذربایجان روابط بسیار نزدیک اقتصادی و سیاسی داشته باشیم تا ملت‌‌‌های دو طرف از منافع این روابط بهره مند شوند.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه روابط ایران با کشورهای همسایه، گفت: اشتراکات فراوان با این کشورها باید توسط دستگاه دیپلماسی کشور برجسته تر شود.

این نماینده مجلس یازدهم، قرینه سازی در روابط خارجی را یکی از چالش‌‌‌های مهم این حوزه دانست و ادامه داد: متاسفانه قبلاً چنین رویه ای معمول شده بود که نتیجه آن بروز تنش‌‌‌های مختلف با کشورهای همسایه بود.

علیرضابیگی، ایران را کانون وطنی برای مردم کشورهای همسایه به لحاظ تاریخی و فرهنگی بیان کرد و اظهار داشت: از این منظر ایران و جمهوری آذربایجان یک ملت و دو دولت هستند که باید از این فرصت تاریخی بدیع به بهترین شکل ممکن برای بسط و توسعه همکاری‌‌‌های دوجانبه استفاده کرد.

انتهای پیام /