ایران شرایط بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری خارجی دارد
ایران شرایط بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری خارجی دارد
سرمایه گذار چینی و مدیرعامل شرکت تخته چند لایه با روکش فنولیک در منطقه آزاد ارس گفت: ایران شرایط بسیار خوبی برای سرمایه گذاری خارجی و بستر و منابع مناسبی در زمینه های مختلف دارد.

به گزارش شمس، «رنژی وانگ» (Renzhe Vang) چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: امکان صادرات از ایران به علت آرامش و امنیت به کشورهای دیگر جهان و تبادلات تجاری امتیاز مناسبی برای سرمایه گذاران است، همان طور که اکنون صادرات چوب چند لایه از شرکت ما به عراق فراهم شده است و تاکنون ۴۰۰هزار دلار تولیدات خود را به این کشور صادر کرده ایم این در حالی بوده که این تبادلات تجاری قبل از آغاز بکار رسمی و افتتاح کامل کارخانه میسر شده است.

وی افزود: این شرایط خوب در ایران فرصتی را به وجود آورده است تا بتوانیم با کشورهای آذربایجان، ترکمنستان، گرجستان، ارمنستان و روسیه نیز توافق کنیم به آن کشورها نیز  در آینده صادرات کنیم.

این سرمایه گذار چینی گفت: از سرمایه گذاری ۱.۵ میلیون دلاری در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس راضی هستیم و برای تولید سالانه ۳۱۵ هزار مترمربع برنامه ریزی کرده ایم و در آینده اگر در بازار فروش خوبی داشته باشیم میزان اشتغال در این واحد را از ۵۰ نفر به ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر بومی افزایش می دهیم.

وانگ کاربرد چوب چندلایه با روکش فنولیک محصول ساخت ایران با تکنولوژی چینی را در قالب بندی بتون عنوان کرد و افزود: در توسعه این واحد و با افزایش تولید چوب یاد شده آن را برای استفاده در مبلمان خانه نیز به بازار عرضه می کنیم اکنون بخشی از چوب مورد نیاز را روسیه وارد می کنیم.

کارخانه چوب ارس با تولید تخته چندلایه خام با روکش فنولیک با سرمایه گذاری بیش از ۱.۵میلیون دلاری توسط مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس افتتاح شد.

به گزارش شمس،  ۶ واحد صنعتی کشاورزی با اعتبار هزینه شده و سرمایه در گردش ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۲۵ نفر با حضور مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در منطقه آزاد ارس افتتاح شد.

مرتضی بانک در جریان سفر خود به منطقه آزاد ارس همچنین از تعدادی از واحدهای فعال از جمله واحد تولید منسوجات بی بافت و کشتارگاه صنعتی این منطقه دیدن کرد.

منطقه آزاد ارس با وسعت ۵۱ هزار هکتار در ۱۳۷ کیلومتری شهر تبریز در مجاورت جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته و علاوه بر ظرفیت های صنعتی دارای استعدادهای مناسبی در زمینه کشاورزی به خصوص تولیدات گلخانه ای است.

  • منبع خبر : ایرنا