ایران رسما اعلام کرد به روسیه تجهیزات نداده است/ فرانسه همیشه برای ایران نقش پلیس بد را بازی کرده است
ایران رسما اعلام کرد به روسیه تجهیزات نداده است/ فرانسه همیشه برای ایران نقش پلیس بد را بازی کرده است
عضو هیات رئیسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: مسؤولان کشورمان رسما اعلام کردند تجهیزاتی به روسیه داده نشده لذا مقامات فرانسوی نمی توانند انگشت اتهام به سمت ایران بگیرند.

به گزارش شمس، علی علیزاده، در واکنش به اداعای وزارت خارجه فرانسه مبنی بر اینکه تهران به دلیل ارسال پهپاد به روسیه ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است، اظهار کرد: پاریس همواره سابقه شرارت های متعدد در  مسائل مربوط به کشورمان مانند مذاکرات هسته ای، اغتشاشات و غیره داشته است.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: به عبارتی در حوزه هسته ای نقش پلیس بد را ایفا کرد و در اغتشاشات نیز جاسوس هایشان دستگیر شدند؛ این مهم در حالی است که مسئولان آنها نیز نسبت به نقش آفرینی ایران در معادلات بین‌المللی فرافکنی می کند که موضوع نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت از سوی تهران مصداق این رفتار است.

وی با اشاره به اینکه در شورای امنیت برای فروش تسلیحات کشورمان زمان پیش بینی شده بود که این مهلت تمام شده است، ادامه داد: بنابراین کشورمان می تواند تسلیحات تولید شده خودش را به هر کشوری که خواهان آن است بفروشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان باید یادآور شد؛ مسئولان کشورمان رسما اعلام کردند تجهیزاتی به روسیه داده نشده لذا مقامات فرانسوی نمی توانند انگشت اتهام به سمت ایران بگیرند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه این رفتار فرانسوی ها خارج از عرف دیپلماتیک بوده و بیانگر هراس آنها از قدرت جمهوری اسلامی ایران در حوزه پهپادی است.

انتهای پیام/