ایران‌خودرو و سایپا علناً دلّالی می‌کنند/ پراید ۷ میلیونی را با قیمت ۱۸۰ میلیون بر این ملت قالب می‌کنند
ایران‌خودرو و سایپا علناً دلّالی می‌کنند/ پراید ۷ میلیونی را با قیمت ۱۸۰ میلیون بر این ملت قالب می‌کنند
حجت الاسلام والمسلمین محمدی، امام جمعه میانه گفت: دستگاه های نظارتی جلوی دلال بازی های ایران خودرو و سایپا را بگیرند؛ این ها علنا دلال بازی می کنند.

به گزارش شمس، رئیس شورای فرهنگ عمومی‌ شهرستان میانه، ضمن اشاره به اینکه یکی از بزرگترین معضلاتی که جامعه گرفتار آن شده، عدم رعایت آداب اجتماعی است؛ به وضعیت سد معبر در سطح شهر میانه انتقاد کرده و اظهار داشت: در این زمینه باید فرهنگ سازی شود تا شهروندان با اطلاع از قوانین، به حقوق همدیگر احترام بگذارند؛ همچنین مسئولان ذی ربط نیز در نظارت بر اجرای قوانین، کوتاهی کرده اند؛ و متاسفانه کوتاهی مسئولان قضایی و همچنین مدیران شهرداری در این قضیه، فرصت سوءاستفاده را به برخی قانون گریزان داده که با ایجاد سد معبر به حقوق عمومی‌مردم تعدی کرده و موجب بی نظمی‌و هرج و مرج گردند.

وی با اشاره به حادثه ناگوار تیراندازی به پزشک بیماران کرونایی شهرستان میانه، نسبت به این مساله اظهار تاسف کرده و خطاب به مسئولان امنیتی و قضایی گفت: عاملان و آمران احتمالی این حادثه ناگوار هر چه زودتر باید شناسایی و به جزای این عمل ننگین خود برسند که در غیر این صورت، این افراد شرور و همچنین افراد سودجو و دلالی که پشت صحنه این ماجرا هستند؛ گستاخ تر شده و به این اعمال ادامه خواهند داد.

خطیب جمعه میانه؛ عدالت محوری، مسئولیت پذیری، خیر خواهی، مهربانی، بخشندگی، ساده زیستی، دانش افزایی و امید بخشی را از ویژگی‌‌‌های مدیران و مسئولان در حکومت اسلامی‌دانسته و افزود: برخی جریانات معاند با رسانه‌‌‌های خود به دنبال شایعه سازی و ایجاد جو روانی در مورد وضعیت اقتصادی کشور هستند؛ نهادهای ذی ربط نظارتی و امنیتی بایستی مانع از فعالیت چنین جریاناتی شوند لیکن متاسفانه شاهد آنیم که این رسانه‌‌‌های مغرض را آزاد گذاشته اند و در مقابل علیه رسانه هایی که بحق مطالبات مردم را مطرح کرده و به وجود برخی بی عدالتی‌ها معترض اند؛ موضع گیری می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی با اشاره به اینکه مسئولان باید در دسترس مردم باشند، تزکیه نفس کنند، آبروی مردم را حفظ کنند، از خطاهای کوچک افراد چشم پوشی کنند، با مردم رفتار محبت امیزی داشته باشند و افراد صالحی را برای مدیریت امور جامعه انتخاب کنند؛ از برخی انتصابات دولتی انتقاد کرده و خطاب به نمایندگان مجلس اظهار داشت: متاسفانه هیچ تحرکی از نمایندگان مجلس در قبال این انتصابات مشاهده نمی‌کنیم و اگر کاسه ای زیر نیم کاسه باشد؛ وای بر حال ما خواهد بود. اگر قرار باشد در این دولت هم مثل دولت‌‌‌های گذشته یک سری افراد نالایق و غیر مسئول، در مصدر امور باشند؛ شاهد تغییر و اصلاح در کارهای غلط و روند‌‌‌های ناصواب نخواهیم بود.

وی همچنین افزود: وظیفه دولت اسلامی، حمایت قاطعانه از محرومان و پرهیز از ظلم، دروغ و خیانت است.

امام جمعه میانه در رابطه با لایحه بودجه و برنامه اقتصادی دولت خطاب به مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس، بیان کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که دولت می‌خواهد به مردم پول بنزین بدهد؛ این برنامه‌‌‌های غلط چیست؟ این چه طرح اقتصادی است؟ کدام عقل سلیمی‌این طرح اقتصادی را قبول می‌کند؟ مردم از شما پول بنزین نمی‌خواهند؛ این مردم مگر دلال بنزین هستند که هرکسی بنزین خودش را بفروشد؟ با این طرح‌‌‌های ناپخته، قاچاق کالا و دلال بازی را افزایش ندهید و مردم را به مصیبت نیندازید.

وی در ادامه افزود: دولت و مجلس باید با یک ساز و کار منسجم، اقلام ضروری هر خانوار را بدون واسطه و از طریق تعاونی‌‌‌های دولتی در اختیار مردم قرار دهند و بساط دلال بازی و واسطه گری‌ها را جمع کنند. همچنین دولت باید نظارت کامل بر قاچاق کالا داشته باشد؛ کالا از یک طرف به بندر می‌آید و به آن مهر ورود می‌زنند و از طرف دیگر به همان کالا مهر خروج زده و از کشور خارج می‌کنند و می‌فروشند و پولش را خرج می‌کنند؛ مجلس، دستگاه قضایی و نهاد‌‌‌های امنیتی چرا نظارت کافی بر این مسائل ندارند؟!

حجت الاسلام و المسلمین محمدی ضمن انتقاد بر عملکرد نهاد‌‌‌های نظارتی، اظهار داشت: سازمان بازرسی کل کشور کجاست؟ بازرسی کل کشور در سال‌‌‌های اخیر چه مشکلاتی را توانسته حل کند؟ سازمان بازرسی در استان آذربایجان شرقی، عادی ترین مشکلات را هم نتوانسته حل کند.

امام جمعه میانه در ادامه افزود: دستگاه‌‌‌های نظارتی جلوی دلال بازی‌‌‌های ایران خودرو و سایپا را بگیرند؛ این‌ها علنا دلال بازی می‌کنند و پشت پرده این دلال بازی‌ها هم یک سری مسئولان دولتی و کارچاق کن‌‌‌های شرکت‌‌‌های دولتی و غیر دولتی قرار دارند و نتیجه این دلال بازی‌ها این است که متاسفانه پراید ۷ میلیونی را با قیمت ۱۸۰ میلیون بر این ملت قالب می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی، حل مشکلات مردم را در گرو نظارت جدی تر نهاد‌‌‌های مسئول دانست و ادامه داد: اگر وزارت خانه‌ها و سازمان‌‌‌های دولتی، هتل‌ها و اقامتگاه‌‌‌های لاکچری خود را واگذار کنند و بانک‌ها دلال بازی خود را کنار بگذارند؛ بخش اعظمی‌از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم حل می‌شود.

وی تصریح کرد: اقتصاد دان‌‌‌های دولت، مجلس، دانشگاه‌ها و حوزه‌ها باید طرح‌‌‌های اقتصادی روشن و متقن را پیش بینی کرده و با بحث و بررسی کارشناسی پیرامون مزایا و معایب این طرح‌‌‌های پیشنهادی در رسانه ها، بتوانند رضایت افکار عمومی‌را جلب و آن‌ها را اجرا کنند.

امام جمعه میانه با ذکر این نکته که دولتمردان نباید با تصمیمات ناپخته، اشتباهات دولت‌‌‌های گذشته را تکرار کنند؛ اظهار داشت: واگذاری کالای پتروشیمی‌باید کاملا شفاف سازی شود چراکه بزرگترین خیانت و سوءاستفاده‌‌‌های مالی در سال‌‌‌های اخیر در واگذاری‌‌‌های پتروشیمی‌انجام گرفته است.

وی در پایان عنوان کرد: شفاف سازی در واگذاری‌ها امری ضروری است؛ اگر شفاف سازی نباشد، تکرار فساد‌ها و دلال بازی‌‌‌های گذشته را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/