ایران خودرو تبریز سهم خود را از بازار بین‌الملل کسب کند/ کسری قطعات خودروهای ناقص را به صفر می‌رسانیم
ایران خودرو تبریز سهم خود را از بازار بین‌الملل کسب کند/ کسری قطعات خودروهای ناقص را به صفر می‌رسانیم
مقیمی گفت: خواسته ما از ایران خودرو تبریز این است علاوه بر تولید محصولات ایران خودرو، ضمن بهره‌مندی از ظرفیت‌های تولیدی محصولات بروز دنیا، کسب سهمیه تولید از بازارهای بین المللی و کشورهای همسایه را در برنامه خود قرار دهد.

به گزارش شمس، «فرشاد مقیمی» در بازدید از مجموعه ایران خودرو تبریز، با بیان اینکه سایت تبریز علاوه بر تولید محصولات ایران خودرو توانایی تولید محصولات خارجی در بازار کشورهای همسایه را دارد، اظهار داشت: این ظرفیت بایستی با طرح ریزی منسجم در بازار بین الملل ایجاد و استفاده شود؛ ایران خودرو تبریز به عنوان قطب صنعتی استان آذربایجان‌شرقی قادر است ظرفیت سالانه ۱۳۰ هزار دستگاه خودروی سواری را تولید کند.

وی با اشاره به اینکه محصولات تولیدی این سایت معطوف به ایران خودرو نباشد، عنوان کرد: خواسته ما از ایران خودرو تبریز این است علاوه بر تولید محصولات ایران خودرو، ضمن بهره‌مندی از ظرفیت‌های تولیدی محصولات بروز دنیا، کسب سهمیه تولید از بازارهای بین المللی و کشورهای همسایه را در برنامه خود قرار دهد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه تبریز به عنوان قطب صنعتی کشور همواره بر سر زبان‌ها بوده است، توضیح داد: استان آذربایجان شرقی با وجود قطعه سازانی که بیش از ۴۰ درصد قطعات خودرویی داخل کشور را تأمین می‌کنند، باید از ظرفیت تولید محصولات دیگر بغیر از ایران خودرو نیز بهره مند گردد تا موجب توسعه و شکوفایی صنعت خودرو کشور بالاخص، منطقه آذربایجان شود.

وی تصریح کرد: از مدیرعامل سایت ایران خودرو تبریز می‌خواهیم با توجه به زیرساخت‌های مناسب و ظرفیت موجود، طرح‌های اولیه در خصوص گنجایش سایر محصولات دیگر در چرخه تولید این شرکت را برآوزرد کند، گروه صنعتی ایران خودرو حمایت کامل را در خصوص نحوه اجرایی نمودن آن خواهد داشت.

مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار اعمال مجموعه اقدامات جهت به حداقل رساندن هزینه‌ها در بحث خودروهای کف و لغو کسری خودروها شد و ابراز داشت: هدف مشترک سایت‌های تولیدی ایران خودرو، صفر کردن کسری قطعات خودروهای ناقص است.

وی افزود: اتفاقات خوبی در مجموعه ساپکو شاهد هستیم، بطوریکه خودرویی که دارای ۴۱ قطعه کسری بوده در چند ماه اخیر به ۱۴ قطعه تقلیل پیدا کرده که اتفاق بسیار خوشایندی است و ما انتظار داریم این تعداد کسری قطعات نیز توسط شرکت ساپکو به حداقل یعنی صفر برسد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خواستار تعامل یکپارچه انجمن قطعه سازان استان با ساپکو شد و تاکید کرد: مشکلات بین قطعه سازان و ساپکو باید در اسرع وقت با تعامل دوسویه حل و فصل شود؛ برخی از قطعه سازان استان آنقدر توانمند هستند که باید مجسمه این قبیل عزیزان ساخته شود تا الگویی برای قطعه سازان دیگر شوند.

وی ادامه داد: اگر چنین حرکتی وجود دارد که قطعا چنین است ما دست یک به یک این عزیزان را می فشاریم و آماده هرگونه همکاری در راستای تعامل سازنده و همفکری در چارچوب تفاهم نامه مشترک با آنان هستیم

مقیمی با بیان اینکه در سال ۹۶ سایت تبریز نزدیک به ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید کرده است گفت: شرکت‌هایی نظیر ایران خودرو تبریز باید در بازارهای خارج از کشور که نزدیک به حوزه خودرو هستند در بحث صادرات متمرکز شوند.

وی یادآور شد: ترسیم برنامه منسجم ۵ ساله آینده این سایت باید به گونه‌ای عمل شود که آثار رشد و توسعه کمی و کیفی محصول و بهره وری کاملاً مشهود و ملموس باشد.

انتهای پیام/