ایجاد کارگروه ویژه برای احیای گذشته درخشان تبریز
ایجاد کارگروه ویژه برای احیای گذشته درخشان تبریز
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به دیدار مردم تبریز با رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه مقام معظم رهبری هر سال صفحه جدیدی از تاریخ تبریز و آذربایجان را به روی ما می گشایند، افزود: امسال قرار شده با نظر نماینده محترم ولی فقیه در استان، کارگروهی برای احیای گذشته درخشان تبریز ایجاد شود.

به گزارش شمس، زین العابدین رضوی خرّم روز یکشنبه در مراسم گرامی‌داشت چهلمین سال تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، با اشاره به نقش اساتید این دانشگاه در رشد و بالندگی علمی کشور اظهار کرد: در حوادث اخیر کشور که خیلی‌ها تلاش می کردند دستگاه های تعلیم و تربیت و به خصوص دانشگاه های ما را آبستن حوادث کنند، دانشگاه آزاد اسلامی توانست با برگزاری تریبون های آزاداندیشی، این توطئه‌ها را نقش بر آب کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد، وضعیت‌محور و علم‌محور است، افزود: نشانه های مطلوبیت علمی را در دانشگاه آزاد شاهد هستیم و این دانشگاه در حال تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم و به دنبال کارآفرینی و تقویت ارتباط بین علم و صنعت است.

خرّم خاطرنشان کرد: ما امروز باید به ارتقای علمی و جهاد علمی در مراکز آموزشی و دانشگاه ها بپردازیم و اگر این کار را از آموزش و پرورش شروع نکنیم در دانشگاه مشکل خواهیم داشت.

استاندار آذربایجان شرقی نگاه سیاسی و جناحی در آموزش و پرورش و دانشگاه ها را سم مهلک مراکز علمی دانست و گفت: حکمرانی علمی در مجموعه های آموزشی می تواند آینده کشور و نظام را بیمه کند.

وی با بیان اینکه برای کاهش فاصله بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب، به یک هماهنگی در کارهای بنیادی نیازمندیم، خاطرنشان کرد: این موضوع یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به دیدار مردم تبریز با رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه مقام معظم رهبری هر سال صفحه جدیدی از تاریخ تبریز و آذربایجان را به روی ما می گشایند، افزود: امسال قرار شده با نظر نماینده محترم ولی فقیه در استان، کارگروهی برای احیای گذشته درخشان تبریز ایجاد شود.

بر اساس این گزارش، نخستین واحد دانشگاه آزاد اسلامی کشور در ۲۳ آبان ماه سال ۱۳۶۱ شمسی در تبریز، مکان فعلی مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی واحد این کلانشهر با سه رشته تاسیس و آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/