ایجاد دره گردشگری در عینالی تبریز/ غرس ۳۵۰۰ نهال در طرح کاشت ۵۰ هکتاری عون‌بن‌علی
ایجاد دره گردشگری در عینالی تبریز/ غرس ۳۵۰۰ نهال در طرح کاشت ۵۰ هکتاری عون‌بن‌علی
مدیر عامل سازمان توسعه و عمران عون ابن علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز از ایجاد ورودی‌های جدید در شرق و غرب عینالی برای حل مشکل ترافیک و همچنین دره گردشگری به طول ۱۰ کیلومتر در شمال این شهر و تفرجگاه عینالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار شمس، بابک دانش‌پناه روز پنجشنبه، ۳۱ خردادماه در نشست خبری اظهار کرد: سازمان عون بن علی، متولی و مدیریت ۸۰۰۰ هکتار اراضی که در ضلع شمالی تبریز واقع شده است را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: بودجه‌ی سال جاری برای این سازمان ۲۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی و مصوب شده که از این مقدار ۱۵۵ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی و مبلغ ناچیزی برای هزینه‌های جاری این سازمان در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل سازمان توسعه و عمران عون ابن علی در ادامه بیان کرد: در طرح توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز تبریز، سهم عون بن‌علی ۵۰ هکتار است که چهار هکتار آن به تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ اصله نهال غرس شده است.

وی افزود: کاشت ۵۰ هکتاری فضای سبز در عون بن علی در  مسیر  داغ گؤلی به سمت دره یاران به طول هفت کیلومتر انجام می‌گیرد.

دانش‌پناه با تاکید بر اینکه تامین زیرساخت‌های تاسیساتی و آب اولین دغدغه‌ی مقوله‌ی سرانه‌ی فضای سبز است، گفت: از سال گذشته یک سری قراردادهایی در راستای خط انتقال آب، ایستگاه پمپاژ، مخازن استخر پیش‌بینی شده و عملیات مقدماتی آن در حال اجرا است.

وی به موقعیت مکانی تفرجگاه عینالی اشاره کرد و گفت: این تفرجگاه از شرق به باغمیشه، از غرب به میدان آذربایجان، از شمال به کوه «علی دند» و از جنوب به اتوبان پاسداران محدود است و ظرفیت بزرگی برای توسعه فضای سبز و گردشگری و کوهنوردی و علاقه مندان طبیعت است.

مدیر عامل سازمان توسعه و عمران عون ابن علی در مورد ترافیک سنگین در ورودی این تفرجگاه نیز بیان داشت: کارهای کارشناسی در این مورد صورت گرفته و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، ورودی های جدید برای این تفرجگاه در شرق و غرب پیش بینی شده است.

وی در ادامه افزود: تبریز از لحاظ فضای تفریحی و تفرجگاهی شهر فقیری است و کمبود فضای تفریحی برای کودکان و بزرگسالان در این شهر مشهود است. سازمان عون ابن علی با وجود موانع و مشکلات، طی دو سال اخیر سه شهربازی در مجموعه‌های این سازمان به کمک بخش خصوصی احداث کرده است.

دانش‌پناه ادامه داد: راه‌اندازی کارتینگ در ایستگاه اول تله‌کابین یکی دیگر از پروژه‌های ما بود که هرچقدر تلاش کردیم نتوانستیم آن را توسط بخش خصوصی به اتمام برسانیم. نگاه ما تصدی‌گری یا نگهداری نیست، بلکه می‌خواهیم بهره‌برداری از آن را به بخش خصوصی بسپاریم.

وی خاطرنشان کرد: آمفی‌تئاتر روباز عینالی یکی از پروژه‌های انجام‌شده در سازمان عینالی است و هیچ مانعی برای برگزاری برنامه‌ها توسط ما وجود ندارد. حتی حاضر هستیم بدون هزینه این مکان را برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی در اختیار ارگان‌های دولتی قرار دهیم.

مدیر عامل سازمان توسعه و عمران عون ابن علی با اشاره به ایجاد دره‌ی گردشگری در سازمان عون بن علی تبریز، گفت: این دره‌ی گردشگری در حد فاصل سد شهید مدنی و میدان آذربایجان واقع شده است، این دره مسیر پدافند غیرعامل و یک مسیر گردشگری خواهد بود که غرب تا شرق تبریز را به هم وصل می‌کند.

وی ادامه داد: از اوایل سال ۱۴۰۱ مطالعات میدانی و نقشه‌ای این منظقه آغاز را آغاز کرده‌ایم، اگر بخواهیم این منطقه را به یک منطقه‌ی گردشگری تبدیل کنیم نیازمند اعتبارات بالایی هستیم‌.

دانش‌پناه با بیان اینکه سازمان عون بن علی از جمله سازمان‌های خدماتی بوده و منابع درآمدی ندارد، گفت: از دستگاه‌های دولتی مانند ادارات برق، گاز و آب خواهشمندیم تا به این سازمان به عنوان یک مجموعه‌ی خصوصی و حصار شده نگاه نکنند و بدانند که این مجموعه در اختیار شهر و شهروند است.

انتهای پیام /