ایجاد بانک اطلاعاتی طراحان مد و لباس در آذربایجان‌شرقی/ لباس‌های سنتی و محلی آذربایجان طراحی می‌شود
ایجاد بانک اطلاعاتی طراحان مد و لباس در آذربایجان‌شرقی/ لباس‌های سنتی و محلی آذربایجان طراحی می‌شود
در کارگروه مد و لباس آذربایجان‌شرقی ایجاد پایگاه اطلاع رسانی کارگروه مد و لباس، تشکیل بانک اطلاعاتی طراحان، فروشندگان و رشته‌های دانشگاهی مرتبط و برگزاری جشنواره‎ها و نمایشگاه‌های مد و لباس با تمرکز بر موضوع فرهنگ‌سازی تصویب شد.

به گزارش شمس، «محمد محمدپور» در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز ساماندهی حوزه مد و لباس در آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: در این حوزه باید به نمادهای سنتی و بومی توجه بیشتری شود، بازطراحی و استفاده از نمادهای سنتی و بومی و هویت ملی در قالب الگوها و سلایق پوششی امروز جامعه از اولویت‌های حوزه مد و لباس است.

وی با تاکید بر لزوم اجرای قانون ساماندهی مد و لباس و آیین نامه های ابلاغی از سوی دستگاه ها و سازمان‌ها و ارائه گزارش‌های مربوطه، خاطرنشان ساخت: هدف از این قانون حفظ و تقویت فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پوشاک از حوزه‌های چالش برانگیز و اثرگذار در مباحث اجتماعی و رفتارهای عمومی است، تصریح کرد: نوع پوشش افراد با هویت، نگرش‌ها، باورها، افکار و عقاید افراد نسبت دارد باید این صنعت تولیدی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی توضیح داد: نگاهی گذرا به نوع لباس‌های مورد استفاده در معابر و فضاهای عمومی نشان می‌دهد که آن‌ها کمترین ارتباط و تناسبی با هویت فرهنگی و ملی ایرانی دارند و بطور قطع چنین پوشش‌هایی اثری مستقیم و غیرمستقیم بر تعاملات مردم و رفتارهای اجتماعی و عمومی دارند.

این مقام مسئول خواستار ارائه سبک‌های پوششی سنتی اصیل برای پاسخ به نیازها و خواسته‌های نوین شد و بر لزوم اجتناب از نگاه‌های افراطی در حوزه پوشش‌های سنتی و گرایش به مد و پوشش‌های مبتنی بر نگاه غربی تاکید کرد.

وی افزود: کارگروه مد و لباس استان باید با اتخاذ روشی میانه و جامع، علاوه بر معرفی الگوها و اسلوب‌های پوشش سنتی، موضوع مد و سبک‌های جدید را در بازطراحی و ارائه این الگوها مورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام/