اگر شامل بخشنامه وزارت کشور باشم، استعفا می‌دهم/ بوی فاطمه از بنر نمی‌آید و باید از صحبت‌ها و رفتار منِ مسئول بیاید
اگر شامل بخشنامه وزارت کشور باشم، استعفا می‌دهم/ بوی فاطمه از بنر نمی‌آید و باید از صحبت‌ها و رفتار منِ مسئول بیاید
جوانعلی آذر گفت: هنوز استعفا نداده‌ام اما اگر شامل بخشنامه ممنوعیت ماموریت و انتقال اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به شهرداری‌ها باشم، خودم استعفا خواهم داد.

به گزارش خبرنگار شمس، «رسول جوانعلی آذر» در نشست خبری با اصحاب رسانه، در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه مبنی بر شاخص‌ترین عملکرد و فعالیت‌های سازمان فرهنگی در طی مدت حضور شما در راس این سازمان کدام است، بیان داشت: ما این سازمان را در حالتی تحویل گرفتیم که در حال ادغام بود، معاونت فرهنگی که سابق وجود داشت منحل شده بود و این معاونت با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ادغام شده بود. همینطور در این مدت با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از هزینه‌های اجرایی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز از طریق سالن‌های ورزشی و سالن‌های فرهنگ‌سراها تامین می‌‎شد و اکنون با توجه به شرایط کرونایی محقق نشده است.

وی افزود: بنده در اوایل حضورم در این سازمان ۲ میلیارد تومان اعتبار درخواست کردم ولی در طی این مدت ۳ ماهه که من مسئولیت این سازمان را دارم، شهرداری تبریز یک ریال هم به ما اعتباری نداده است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهردار تبریز با بیان اینکه بدنه شهرداری از لحاظ نیروی انسانی به شدت متورم است و مبلغ بسیار بالایی حقوق می‌دهد، اظهار کرد: شهرداری باید تمام همت خود را بگذارد که فقط حقوق کارمندها را بدهد، اینکه این کارمندها چطور آمده‌اند بماند که اکثرا هم مستحضر هستید.

وی ادامه داد: بنده مسئولین محترم فنی و عمرانی شهرداری را درک میکنم. مگر از کل درآمدهای شهرداری چقدر می‌ماند که برای سایر حوزه‌های فنی و عمرانی و فرهنگی شهر هم هزینه شود؟

جوانعلی آذر با بیان اینکه ما با این بودجه تقریبا هیچ، در دوره شهادت شهید سلیمانی و نه دی، ۱۴ مراسم در قالب برنامه‌های بصیرت افزایی و نمایشگاه‌های مختلف برگزار کردیم گفت: البته ما سیاستی داریم که از برنامه‌های بنر محور عبور کنیم، تبلیغات محیطی صرفا نمی‌تواند مشکلات فرهنگی ما را رفع کند و باید به سمت برنامه‌های محتوا محور رفت.

وی ادامه داد: ریاست محترم شورای شهر تبریز در ایام فاطمیه فرمودند من بوی فاطمه را از شهر نمی‌شنوم، اکنون می‌خواهم جواب او را بدهم که بوی فاطمه از بنر نمی‌آید، از رفتار من و شما می‌آید. از نوع مراودات اداری و انسانی و اخلاق نیکوی من می‌آید. من اگر مدعی هستم که فاطمی هستم، باید از صحبت‌ها و رفتار من بوی فاطمه را بشنوند و الا بنر را همه می‌زنند.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار این رسانه که خبر استعفای شما صحت دارد یا خیر عنوان کرد: من هنوز استعفا نداده‌ام، اما با توجه به وضعیتی که پیش آمده و می‌گویند بخشنامه‌ای هست، اگر تفسیر شود و مشخص بشود که ما شامل این بخشنامه‌ می‌شویم، به محض اینکه شهردار محترم دوران نقاهت بیماری خود را بگذراند، استعفایم را تقدیم او خواهم کرد و به کسوت معلمی برمیگردم، البته تا آن زمان امانت‌دار و خادم هستم و با قدرت تمام کار خواهم کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: من در جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که هفته‌های گذشته برگزار شد گفتم عموم مردم ۲۲ بهمن می‌آیند ولی بعضی‌ها انتقاداتی دارند، پیشنهاد دادم که در راهپیمایی فضا و سنی را قرار بدهیم اگر مردم از من مسئول انتقادی دارند و نقطه نظری دارند بیایند و مطرح کنند و حتی تلویزیون هم آن را پوشش دهد تا دنیا ببیند که ما ظرفیت داریم که منتقد به عملکرد ما حرف بزنند و ما پخش می‌کنیم. حضار در آن جلسه گفتند این موضوع می‌تواند حاشیه داشته باشد و می‌تواند در قالب دیگری مثل میز خدمتی که مدت‌هاست در مصلی برقرار است برگزار شود.

جوانعلی آذر افزود: پیشنهاد من برای این بود که بتوانیم نشاط جدیدی ایجاد کنیم که افراد دیگری هم که نظری دارند و انتقاد دارند بیایند، اگر کسی مخالف این پیشنهاد من است، خودش پیشنهاد دیگری بدهد.

وی در خصوص اظهارات اخیر رئیس شورای اسلامی تبریز مبنی بر اینکه او در جمعی گفته است نظام یا شهرداری همانند کشتی تایتانیک غرق خواهد شد، بیان داشت: بعضی از صاحب نظران در اینجا جمع شده بودند و در مورد آینده مسئله شناسی می‌کردیم، یکی از دوستان گفت جامعه دچار نا امیدی و رخوت است، من آنجا عرض کردم که اگر جامعه سراسر نا امیدی و رخوت باشد بنده و شما نباید نا امید شویم و کشتی تایتانیک را مثال زدم که آن‌ها گفتند اگر کشتی هم غرق شود ما غرق نمی‌شویم، این به معنای آن نیست که کشتی نظام غرق می‌شود. حافظ کشتی نظام ما خداوند متعال و شهدا هستند، اما ممکن است اعتماد عمومی و نشاط اجتماعی دچار ضعف و رخوت شود، ما نباید بگذاریم.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز با بیان اینکه من گاهی ساعت ۱۲ شب که از اینجا می‌روم خودم خجالت می‌کشم اظهار کرد: این شهر جای متکثری است، در این شهر اگر من بخواهم کار فرهنگی بکنم باید فکرها و ضایقه‌های مختلف را لحاظ بکنم، باید با گروه‌های مختلف بنشینم و همفکری کنم. اگر من ببینم چراغ اتاق آقای برگی ساعت ۱۱ شب روشن است من افتخار می‌کنم، چون او مسئولانه کار انجام می‌دهد، من باید ذهنم بیمار باشد که بگویم شب‌نشینی می‌کنند. من اینجا اعلام می‌کنم که افرادی که به این بزرگواران خبر می‌رسانند آماده باشند،

وی در پایان خاطرنشان ساخت: اگر من توفیق داشته باشم و در این سازمان بمانم، شب‌هارا هم اینجا می‌مانم. جوانعلی آذر تا پای مرگ برای این ملت انجام وظیفه می‌کند.

انتهای پیام /