اگر شاخص به درستی تعریف شود، جوان برتر بیکار نمی‌ماند
اگر شاخص به درستی تعریف شود، جوان برتر بیکار نمی‌ماند
معاون امور جوانان و فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت تعیین شاخص برای سمن‌ها گفت: به عنوان مثال، جوانانی داریم که به عنوان جوان برتر انتخاب می‌شوند، اما بیکار هستند، بنابراین شاخص‌ها را درست تعریف نکرده‌ایم، چرا که اگر شاخص به درستی تعریف شود، جوان برتر بیکار نمی‌ماند.

به گزارش شمس، امیر تقی‌زاده در نشست هم اندیشی معیارهای انتخاب و جلب مشارکت سمن‌ها و خیریه‌ها و موسسات خیریه حوزه سلامت، از صدور مجوز برای ۱۸۵ سازمان‌های مردم نهاد خبر داد و گفت: ۹۱ مورد از این سمن‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به ثبت تمامی فعالیت‌ها در پرتال سازمان‌های مردم نهاد اعم از صدور مجوز برای سمن‌ها، کارگاه‌های برگزار شده و حمایت‌های مالی، همه چیز در این خصوص شفاف است.

وی، حوزه اعتقادی-مذهبی، فرهنگی-هنری و علمی و پژوهشی را از حوزه‌های فعالیت سمن‌ها عنوان کرد و گفت: محیط، مخاطب و شرایط سه شاخص عمده در حوزه سلامت هستند و محیط در این حوزه شامل محیط درمانی و آکادمیک و مخاطب شامل مخاطب درون سیستمی و برون سیستمی است.

به گزارش ایسنا، تقی زاده با بیان این‌که سمن‌ها خودجوش، غیرانتفاعی، غیرسیاسی و غیر دولتی هستند، گفت: اما برخی سمن‌ها با پنج نفر هیات مدیره هیچ عضو جدیدی نگرفته‌اند و نمی‌خواهند کسی از کارشان سر در بیاورد، این افراد از سر بیکاری اقدام به تشکیل سمن کرده‌ و چنانچه از هر دستگاه مقداری پول بگیرند، بیشتر از حقوق سالانه یک کارمند دریافت می‌شود

وی افزود: ترجیح منافع فردی بر منافع جمعی از دیگر مشکلات در این حوزه است.

وی در پایان سخنانش، عدم ورود به جریان‌های سیاسی و شفافیت اقدامات، امور مالی، اموال و دارایی‌ها را از دیگر ویژگی‌های سازمان‎های مردم نهاد عنوان کرد.

استاد دانشگاه تبریز و جامعه شناس هم در پایان این نشست، با بیان اینکه هر جایی که نگاه رسمی باشد با مشکل مواجه هستیم، گفت: رسمی نبودن نگاه‌‍‌ها و نبود تکلیف در سمن‌ها سبب پیشرفت در امور می‌شود.

دکتر فاطمه گلابی متذکر شد: سمن به عنوان یک جامعه مدنی تلقی می‌شود که جدا از جامعه سیاسی، باید قوی بوده و در بدنه جامعه ریشه دوانده و مطالبه گر باشد، جامعه مدنی بازیگری داخلی است که می‌تواند نقش بازیگر خارجی را هم در جذب منابع ایفا کند.

وی با تاکید بر ضرورت کنار گذاشتن نگاه مطالبه‌گر و قیم مآبانه در سمن‌ها و ایجاد توانمندی در مددجویان و اعضا، بیان کرد: سمن نقطه واسطی برای حل مشکلات بوده و برگزاری چنین نشست‌هایی می‌تواند زمینه‌ای برای استفاده از تجارب باشد.