اگر ترامپ به انهدام پهپاد پاسخ می‌داد جنگ تمام‌نشدنی کلید می‌خورد
اگر ترامپ به انهدام پهپاد پاسخ می‌داد جنگ تمام‌نشدنی کلید می‌خورد
معاون فرهنگی سپاه پاسداران گفت: بعد از سرنگونی هواپیمای بدون‌سرنشین آمریکا در آسمان ایران ترامپ جوابی نداد چون به‌خوبی می‌دانست اگر به این اقدام پاسخ دهد آغاز یک جنگ تمام‌نشدنی را کلید زده است.

به گزارش شمس، سردار سرتیپ یکم پاسدار «حسین نجات» معاون فرهنگی سپاه پاسداران ظهر امروز (سه‌شنبه) در همایش «تبریز پیشگام گام دوم» اظهار داشت: اکنون تنها گفتمانی که در مقابل آمریکا ایستاده، گفتمان مقاومت است؛ هیچ کشوری در دنیا به پیروزی نرسیده مگر اینکه به اندیشه مقاومت و دفاع تکیه کند.

وی افزود: چین و ژاپن مسیر پیشرفت را قبل از جنگ جهانی دوم شروع کرده بودند و ژاپن در زمان بمباران آمریکا، در تکامل پیشرفت اقتصادی بود.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران در خصوص تصور جامعه از اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: متاسفانه اقتصاد مقاومتی مظلوم واقع شده و تصوری که در ذهن برخی افراد وجود دارد این است که با دنیا هیچ مبادله‌ی اقتصادی نداشته باشیم، در حالیکه اصل اقتصاد مقاومتی یعنی توجه به استعداد و منابع داخلی کشور و برون نگری برمبنای ظرفیت‌ها.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، توضیح داد: این دستور فراتر از بیانیه بلکه یک منشور است که فراز و فرودهای مسیر انقلاب اسلامی را ذکر کرده است؛ این بیانیه به ما گوشزد می‌کند کجا پیشرفت کردیم و این تعالی بر چه اساس و اصولی متکی بوده است.

سردار نجات با بیان اینکه بعد از شهادت شهیدان بهشتی و مطهری، فردی که بتواند همانند امام خمینی مسیر اصیل انقلاب را هدایت کند رهبر معظم انقلاب بود، تاکید کرد: ایشان به تمام فراز و فرودهای انقلاب اسلامی مسلط است و بعد از معمار کبیر انقلاب اسلامی کسی را به فرهیختگی، انقلابی گری و استواری بر اصول و آرمان های انقلاب اسلامی، تاکید بر پیشرفت‌های اقتصادی و علمی سراغ نداریم.

وی در خصوص تحرکات تازه در منطقه اذعان داشت: برخی افراد معتقدند برجام سایه‌ی جنگ را از کشور دور کرد در حالیکه گفتمان مقاومت باعث شد تا دشمن حتی تفکر حمله به جمهوری اسلامی در ذهنش خطور نکند.

این مقام نظامی با اشاره به اظهارات عده‌ای مبنی بر دیوانگی ترامپ، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور آمریکا بسیار فرد با هوش و فهمیده‌ای است چون وقتی ما هواپیمای بدون سرنشین آمریکا را ساقط کردیم او جوابی نداد چون به‌خوبی می دانست اگر به این اقدام پاسخ دهد آغاز یک جنگ تمام نشدنی را کلید زده است.

وی در پایان متذکر شد: جمهوری اسلامی امروز یک کشور تاثیرگذار در منطقه با منطق مشخص در عرصه بین المللی است.

انتهای پیام/