اکیپی را برای بررسی مساله فرستاده‌ایم/ ماموران دامپزشکی قدرت برخورد با متخلفان را ندارند
اکیپی را برای بررسی مساله فرستاده‌ایم/ ماموران دامپزشکی قدرت برخورد با متخلفان را ندارند
بهداد گفت: در برخورد با متخلفان مامورین اداره کل دامپزشکی قدرت لازم را ندارند و به همین دلیل نیاز به مساعدت نیروی انتظامی وجود دارد.

امیرحسین بهداد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی شمس در خصوص ذبح غیربهداشتی و غیرقانونی در شهرک مرزداران گفت: تصاویر این اتفاق را در رسانه‌ها دیدم و اکیپی را برای بررسی این مساله فرستاده‌ایم اما موضوع مهمی که وجود دارد این است که مردم در صورت مشاهده این تخلفات بلافاصله آن را به ما گزارش کنند.

وی ادامه داد: علی‌رغم تمام تلاش‌های کارکنان دامپزشکی به علت کمبود نیرو و گستردگی محدوده کار ممکن است ماموران ما با برخی تخلفات مواجه نشوند که در این صورت مردم در صورت مشاهده تخلف بلافاصله آن را به شماره ۱۵۱۲ گزارش دهند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی تشریح کرد: موضوع دیگر این است که در برخورد با متخلفان مامورین ما قدرت لازم را ندارند و به همین دلیل نیاز به مساعدت نیروی انتظامی وجود دارد به طور مثال مشابه چنین اتفاقی در منطقه ایده‌لو نیز رخ داده بود و هنگامی مامورین ما آنجا رفتند عده‌ای ماشین را دوره کرده و اجازه به ماموران ما برای برخورد ندادند زیرا ماموران دامپزشکی نیز قدرتی برای برخورد انتظامی ندارند.

وی در پایان با درخواست از مردم برای امتناع از خرید ذبح خیابانی و غیربهداشتی خاطرنشان ساخت: بازهم از مردم می‌خواهیم در صورت مواجهه با چنین تخلفاتی سریعا آن را به دامپزشکی استان گزارش دهند.