اپراتورهای تلفن همراه موظف به زیباسازی دکل‌های شهری شدند
اپراتورهای تلفن همراه موظف به زیباسازی دکل‌های شهری شدند
بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تبریز قرارداد اجاره دکل‌های مخابراتی در صورت عدم رعایت سیما و منظر شهری، با اتمام دوره تمدید نمی‌شود.

به گزارش شمس، بر اساس این مصوبه اپراتورهای تلفن همراه موظف و مکلف شدند نسبت به زیباسازی دکل‌های داخل شهر تبریز اقدام کنند.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب‌وکار شورای شهر تبریز در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: مکان‌یابی دکل‌های مخابراتی علاوه بر سیما و منظر، باید از نظر سلامتی عمومی نیز مد نظر قرار گیرد.

سید کاظم زعفرانچیلر افزود: عمده دلیل استفاده از مدل‌های مخابراتی، کمبود فیبر نوری است که می‌تواند کار انتقال دیتا را انجام داده و بر سلامت جسمی و روانی شهر تاثیر گذارد.

او ادامه داد: با وجود اینکه گفته می‌شود دکل‌های مخابراتی سطح شهر ضرر جسمی و روحی  چندانی برای شهروندان ندارند ولی از شهرداری تقاضا دارم در خصوص فیبر نوری طرحی ارائه دهد تا در کنار استفاده از فناوری نوین انتقال دیتا، سلامتی عمومی جامعه را نیز تامین کند.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز هم در این جلسه خاطرنشان کرد: دکل‌های مخابراتی که ناقض سیمای شهری باشند، ۳۰ درصد مازاد بر عوارض پرداخت خوهند کرد.

محمدرضا کاظمی افزود: در حال حاضر دکل‌هایی در شهر تبریز وجود دارد که برخی از آنها ناقض سیما و منظر شهری هستند ولی نصب آنها مربوط به گذشته است.

او با بیان اینکه در طرح‌های جدید و بحث‌های توسعه‌ای اجازه چنین کاری را نمی‌دهیم، گفت: در کنار آن زیبایی بصری این دکل‌ها نیز مورد تأکید است که از اپراتورهای سازنده خواسته‌ایم مد نظر قرار دهند.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز یادآور شد: همچنین برنامه‌ای برای اجرای طرح دکل‌های اشتراکی داریم مبنی بر اینکه به جای احداث دکل‌های جداگانه برای هر اپراتور، دکل‌های اشتراکی برای استفاده همه اپراتورها ایجاد شود.

انتهای پیام /