اولتیماتوم به بانک‌ها/ ‌حق ندارند سرمایه مردم را جای دیگر ببرند
اولتیماتوم به بانک‌ها/ ‌حق ندارند سرمایه مردم را جای دیگر ببرند
صابر پرنیان گفت: بانک‌های خصوصی ما تاثیرشان در اقتصاد آذربایجان‌شرقی خیلی پایین است و وقتی امنیت‌شان را ما تامین می‌کنیم، مشکلات‌شان با ماست، سپرده‌شان از مردم است، نباید سرمایه مردم آذربایجان را به جای دیگری ببرند

«صابر پرنیان» در گفت‌وکو با خبرنگار شمس، با انتقاد از عملکرد بانک‌های استان، اظهار کرد: تسهیلات دهی بانک‌های ما تقریبا از دی ماه سال گذشته قفل شده و از آنجا که در سفر اخیر ریاست‌جمهوری بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای فعالان اقتصادی استان در نظر گرفته شد امیدواریم با پیگیری مستمر تسهیلات خوبی برای صنعت‌گران از بانک‌ها بگیریم.‌

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: ما با هیچکس تعارف نداریم. سال گذشته و قبل از حضور من در رأس ریاست این سازمان، یک بانکی ۵۰۰ طرح را برگردانده بود. ما تذکر دادیم و پیگیری کردیم تا این مشکلات رفع شود.

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بانک‌های خصوصی ما تاثیرشان در اقتصاد آذربایجان‌شرقی خیلی پایین است و وقتی امنیت‌شان را ما تامین می‌کنیم، مشکلات‌شان با ماست، سپرده‌شان از مردم است، نباید سرمایه مردم آذربایجان را به جای دیگری ببرند، گفت: بدون تعارف هر بانکی که متناسب با سیاست‌های اقتصادی و صنعت استان حرکت نکند و در برابر ارائه تسهیلات مقاومت نشان دهد به مردم معرفی می‌کنیم.

وی ادامه داد: بانک‌های خصوصی باید پاسخگو باشند و قطعاً پاسخگویشان می‌کنیم.‌

پرنیان با اشاره به اینکه معاون اقتصادی استاندار به نیابت از جامعه صنعتی و معدنی و تجاری اتمام حجت کرد و ما هم موثرترین ابزار را رسانه می‌دانیم، عنوان کرد: حتما باید منابع استان در خود استان به چرخه در بیاید، حتی بانک‌ها باید منابع بیارند. چون استان ما یک استان صنعتی – تجاری است.

وی با گلایه از اینکه سه ماه از سال جاری گذشته اما هنوز جلوی تسهیلات بانکی باز نشده است، بیان داشت: امسال نیاز به سرمایه در گردش واحدهای صنعتی سه برابر افزایش پیدا کرده است چراکه اصلاح اقتصادی انجام شده و قیمت مواد اولیه و حقوق کارگر و هزینه انرژی و حمل و نقل افزایش پیدا کرده است. به متولی اصلی سیستم مالی در تهران اعتراض و انتقاد داریم، امسال باید ارائه تسهیلات زودتر و حتی ویژه‌تر شروع می‌شد.

رئیس سازمان صمت استان افزود: مردم باید بدانند کدام بانک بهتر کار می‌کند. ما بانکی داریم که عملکردش در تسهیلات، صفر است. با این بانک باید برخورد شود.

انتهای پیام /