اهدای هزینه ۸۶۲ مراسم احسان‌های مردمی به طرح آزادسازی زندانیان
اهدای هزینه ۸۶۲ مراسم احسان‌های مردمی به طرح آزادسازی زندانیان
رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان شرقی، گفت: طی طرح ابتکاری برای اولین بار در کشور تا به امروز 862 خانواده در آذربایجان شرقی در طرح آزادسازی زندانیان جرایم مالی غیرعمد مشارکت داشته‌اند.

به گزارش شمس، موسی خلیل‌اللهی در مراسم تجلیل از مدیران و خبرنگاران صدا و سیمای مرکز استان آذربایجان‌شرقی در راستای معرفی و همراهی با ستاد دیه استان، اظهار داشت رسانه ملی همیشه در کنار دستگاه قضایی بوده و نقش بسیار مؤثری در اطلاع‌رسانی اقدامات دستگاه قضایی داشته است.

وی با اشاره به سیاست‌های تحولی ریاست محترم قوه قضائیه افزود: برنامه‌های تحولی ارائه‌ شده توسط آیت‌الله رئیسی، راهبردی بوده که طی دو سال گذشته عملی شده و به اذعان مردم ایران قوه قضائیه نقش مؤثری در ایجاد امیدواری بین مردم ایجاد کرده است.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در خصوص اطلاع‌رسانی و تبیین اقدامات انجام‌ شده صدا و سیمای مرکز استان قطعاً نقش فراوانی داشته است.

وی با اشاره به تأکیدات آیت‌الله رئیسی در خصوص تکریم ارباب‌رجوع، بیان داشت: مکلف به حفظ کرامت ارباب‌رجوع هستیم ولو اینکه متهم باشد، از جمله مصادیق بحث تکریم ارباب‌رجوع دسترسی آسان مردم به مدیران مجموعه قضایی بوده که یکی از این راه‌ها برگزاری دیدارهای عمومی در مساجد و داخل مجموعه قضایی و دیدار با خانواده شهدا بوده که این دیدارهای توسط صدا و سیما به اطلاع مردم می‌رسد.

خلیل‌اللهی بابیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های راهبردی قوه قضائیه در کنار مبارزه با مظاهر فساد، حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری مشروع است، تصریح کرد: با توجه به اینکه نظام به تولید نیاز دارد، باید از تولید به‌صورت تمام‌قد حمایت کنیم در این مسیر دستگاه قضایی نقش مهمی ایفا می‌کند و تا به امروز توفیقات فراوانی در این زمینه داشته است.

 وی در ادامه با اشاره به موضوع حبس‌زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و نقش ستاد دیه در آزادسازی زندانیان گفت: ستاد دیه استان یکی از دستگاه‌های موفق است، به‌طوریکه با وجود برگزار نشدن جشن‌های گلریزان طی ماه‌های اخیر ۲۴۶ نفر توسط ستاد دیه آزاد شده به عبارتی مشکلات ۲۴۶ خانواده از این طریق برطرف شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به موضوع آزادسازی زندانیان جرائم مالی غیرعمد از طریق احسانات مردمی، یادآور شد: از دو سال گذشته طی طرح ابتکاری که در استان شکل‌گرفته تا به امروز ۸۶۲ خانواده در استان مشارکت داشته‌اند و از این طریق ۳۲۷ زندانی آزادشده که در کشور نظیر ندارد.

وی بابیان اینکه ستاد دیه استان تلاش می‌کند تا فردی به دلیل جرائم مالی غیرعمد در زندان نماند، گفت: در این راستا بحث پایش زندانیان در استان در حال انجام بوده و با زندانیان به‌صورت فردی گفت‌وگو می‌شود تا اگر ضرورتی نیست، فردی در زندان نماند تا به ‌تبع آن از ابتلای خانواده‌هایشان به آسیب‌های اجتماعی پیشگیری شود.