انسداد راه‌های روستایی آذربایجان شرقی/ ارتفاع برف در برخی مناطق به ۲۵ سانتی‌متر رسید!
انسداد راه‌های روستایی آذربایجان شرقی/ ارتفاع برف در برخی مناطق به ۲۵ سانتی‌متر رسید!
عاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی می‌گوید 30 درصد راه‌های روستایی درپی بارش برف مسدود شده‌اند.

به گزارش شمس، «رسول‌زاده» معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: به علت بارش سنگین برف و کولاک از شب گذشته، رفت و آمد در ۳۰ درصد راه‌های روستایی آذربایجان شرقی به سختی صورت می‌گیرد.

وی افزود: از ۲ هزار و ۷۵۴ روستای استان حدود یک هزار روستا فاقد راه دسترسی مناسب هستند و با هر بارش برفی رفت و آمد در آن ها به سختی امکان پذیر است.

این مسئول با اشاره به اینکه هم اکنون همه راه‌های اصلی، فرعی و آزادراه تبریز – زنجان باز بوده و تردد خودروها در آن‌ها با احتیاط در حال انجام است، ادامه داد: شب گذشته عوامل راهداری فقط موفق به باز کردن یک خط از هر دو طرف آزادراه برای تردد خودروها شدند و با تلاش شبانه روزی از بسته شدن این مسیر و سایر راه‌های اصلی و فرعی استان جلوگیری کردند.

وی عنوان کرد: عوامل راهداری استان از شب گذشته ۶ هزار کیلومتر از راه‌ها را در چند مرحله برف‌روبی، تیغ زنی و نمک پاشی کردند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خاطرنشان کرد: هم اکنون بارش برف، کولاک و مه در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی به ویژه مناطق کوهستانی و گردنه‌های استان ادامه دارد و موجب لغزندگی آن‌ها شده است.

وی با اشاره به اینکه ارتفاع برف در برخی از مناطق کوهستانی استان تا ۲۵ سانتی متر می‌رسد، یادآور شد: هم اکنون عوامل راهداری این اداره کل در قالب ۹۰ گروه با استقرار در ۵۱ راهدارخانه و با استفاده از حدود ۴۰۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین در حال برف روبی، تیغ زنی و نمک پاشی راه‌های استان هستند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ شرقی افزود: با توجه به لغزنده بودن جاده های استان به ویژه در مناطق کوهستانی، رانندگان از تردد غیرضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت خودروی خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

انتهای پیام/