انجام موفقیت‌آمیز پیوند قلب انتقالی از تبریز به تهران
انجام موفقیت‌آمیز پیوند قلب انتقالی از تبریز به تهران
رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت از انتقال هوایی قلب اهدایی از تبریز به تهران و انجام موفقیت‌آمیز عمل پیوند در بیمارستان امام خمینی (ره)، خبر داد.

به گزارش شمس، دکتر امیرحسام علیرضایی با بیان این مطلب افزود: قلب یک جوان قهرمان ۲۰ ساله تبریزی به نام هادی شجاعی بعد از تایید مرگ مغزی با موافقت خانواده، به یک بیمار در صف پیوند در تهران اهدا شد.

وی ادامه داد: این قلب به صورت “هوایی” از تبریز به تهران منتقل شد و در بیمارستان امام خمینی (ره) با موفقیت پیوند زده شد.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت اظهار کرد: انتقال هوایی این قلب پیوندی از تبریز به تهران و با هماهنگی مناسب بین ‌بخشی مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت و همکاری سازمان اورژانس کشور، اورژانس هوایی و آشیانه جمهوری اسلامی ایران، واحدهای فراهم آوری دانشگاه‌های علوم پزشکی تبریز و تهران با موفقیت صورت گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت، قلب این فرد مرگ مغزی پس از اعلام رضایت خانواده و فراهم ‌آوری، به ‌صورت هوایی به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران ارسال و به خانمی ۵۴ ساله با موفقیت پیوند زده شد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، علیرضایی ضمن تقدیر از این اقدام خداپسندانه تصریح کرد: کبد و دو کلیه فرد اهداکننده نیز در تبریز به بیماران نیازمند عضو، پیوند زده شد.

انتهای پیام /