انجام بیش از ۷۰ هزار ماموریت توسط اورژانس در آذربایجان‌شرقی
انجام بیش از ۷۰ هزار ماموریت توسط اورژانس در آذربایجان‌شرقی
رئیس اورژانس آذربایجان‌شرقی از انجام بیش از ۷۰ هزار ماموریت اورژانس استان در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: تعداد ۴۰ هزار و ۸۱ ماموریت در تبریز و ۳۰ هزار و ۶۴۰ ماموریت در سایر شهرستان‌های استان انجام گرفته است.

به گزارش شمس، اصغر جعفری روحی اظهار کرد: تعداد ۵۵ هزار و ۳۹۰ ماموریت اورژانس استان در شش ماهه نخست امسال برای موارد غیرتصادفی و ۱۵ هزار و ۳۳۱ ماموریت نیز برای تصادفات و حوادث بوده است.

وی با اشاره به انتقال ۲۵ هزار و ۹۷۳ بیمار و ۱۲ هزار و ۵۰۵ مصدوم حادثه به بیمارستان‌های استان توسط عوامل اورژانس، افزود: بیش‌از ۱۴ هزار بیمار و حدود ۲۰۰۰ مصدوم نیز در محل حادثه توسط عوامل زحمتکش اورژانس تحت درمان قرار گرفته‌لند.

وی با بیان این‌که ۲۵۸۳ مورد از ماموریت‌های اورژانس استان مربوط به بیماران قلبی بوده است، افزود: عوامل اورژانس برای نجات ۹۹۷ بیمار قلبی در تبریز و ۱۵۸۶ بیمار قلبی در سایر نقاط استان اعزام شده‌اند.

جعفری از انجام ۱۶۹۹ ماموریت اورژانس برای بیماران تنفسی در استان خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه طی شش ماه گذشته ۱۳۹۴ مورد سقوط به مرکز اورژانس استان گزارش شده که ۶۵۲ مورد از آن‌ها در تبریز و ۷۴۲ مورد نیز از سایر شهرستان‌ها بوده است.

وی هم‌چنین از انجام ۲۸۵ ماموریت اورژانس برای موارد سوختگی خبر داد و افزود: تعداد ۳۶۱ ماموریت نیز برای سکته‌های مغزی انجام گرفته که ۱۹۰ مورد در تبریز و ۱۷۱ مورد در سایر نقاط استان به ثبت رسیده است.

وی در ادامه با گذری به ماموریت‌های اورژانس در حیطه مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن پرداخت و گفت: ۲۵۹ مورد گزارش مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن کربن در شش ماهه نخست سال از نقاط مختلف استان به اورژانس گزارش شده که ۱۳۴ مورد در تبریز و ۱۲۵ مورد در سایر نقاط استان بوده است. متاسفانه در مجموع این ماموریت‌ها ۱۰ نفر بر اثر استنشاق گاز فوت کردند.

رئیس مرکز اورژانس آذربایجان شرقی از فوت ۱۶۹۳ بیمار در ماموریت‌های اورژانس استان خبر داد و گفت: علی رغم تلاش کادر اورژانس برای نجات بیماران اما ۹۷۱ بیمار در تبریز و ۷۲۲ بیمار در عملیات‌های اورژانس سایر شهرستان‌ها طی شش ماهه گذشته فوت کردند؛ هم‌چنین ۱۵۰ مصدوم حادثه نیز طی این مدت در محل حادثه فوت کرده که ۳۱ نفر از آن‌ها در تبریز و ۱۱۹ نفر در سایر مناطق بوده‌اند.

انتهای پیام /