انتقاد از هزینه مس سونگون برای استان‌های دیگر / وقتی به ورزقان می‌رسند اسم بیت‌المال به زبان می‌آورند
انتقاد از هزینه مس سونگون برای استان‌های دیگر / وقتی به ورزقان می‌رسند اسم بیت‌المال به زبان می‌آورند
امام جمعه شهرستان ورزقان از نحوه هزینه‌کرد معدن مس سونگون در سایر شهرها نیز انتقاد کرد و گفت: چرا وقتی شرکت مس می‌خواهد در شهرستان ورزقان هزینه کند اسم بیت‌المال به زبان می‌آورند اما در سایر شهرستان‌ها و استان‌ها بی‌حساب و کتاب هزینه می‌کنند، کجای این کار قانونی و شرعی است؟! این در حالی است که تنها بیمارستان این شهر از نبود امکانات رنج می‌برد و مردم همچنان به شهرهای دیگر مراجعه می‌کنند.

به گزارش شمس، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی پورمحمد پیش از ظهر امروز در جمع مدیران شهرستان ورزقان به دشمنی استکبار جهانی با جمهوری اسلامی اشاره کرد، اظهار داشت: از سال ۵۷ استکبار جهانی به رهبری صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها همه جوره علیه جمهوری اسلامی هجمه وارد کردند و امروز نیز با جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی روی آورده‌اند.

امام جمعه ورزقان به برنامه‌های مختلف دشمنان علیه ایران اسلامی پرداخت و گفت: در فاز اول دشمنان در نظر داشتند با استفاده از مذاکرات، امتیازهای مدنظرشان را بگیرند که خوشبختانه با مقاومت دستگاه دیپلماسی کشور شکست خوردند.

وی ادامه داد: در فاز دوم نیز می‌خواستند با ایجاد آشوب داخلی و اجاره شبکه‌های مجازی و اراذل و اوباش امتیاز بگیرند که در این مورد نیز با با هوشیاری ملت با بصیرت ایران شکست خوردند. در فاز سوم دشمنان رو به  تهدید و حمله نظامی بردند که اخیرا  رزمایش مشترک صهیونیست‌ها و آذربایجان صورت گرفت که بلافاصله با اقتدار و صلابت ارتش و سپاه روبه‌رو شدند و مجبور شدند از گزینه نظامی منصرف شوند.

پورمحمد با بیان اینکه در فاز چهار نیز دشمنان با اعمال فشار دیپلماتیک سعی دارند با استفاده لابی‌گری‌ها علیه جمهوری اسلامی در سازمان‌های مختلف تشکیل شود، افزود: آنها می‌خواهند با استفاده از سلبیرتی‌های خارج نشین و از طریق کانال‌های ماهواره‌ای امضای طومار برای افزایش فشار اقتصادی و اقدام خصمانه علیه سپاه پاسداران، جمهوری اسلامی را در دنیا منزوی جلوه دهند که خوشبختانه با هوشیاری رهبری و درایت ایشان اقتدار جمهوری اسلامی هر روز فراگیرتر می‌شود.

پورمحمد با تاکید بر اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه، خاطرنشان کرد: مذاکرات اخراج نیروهای تروریست آمریکایی در عراق در حال انجام است و امیدواریم بزودی این مهم انجام شود.

وی همچنین از نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشور که با صلابت تمام، دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف را رصد و جاسوسانی را که به ملت خیانت کرده شناسایی کردند، تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه ورزقان در ادامه به مسائل و مشکلات شهرستان پرداخت و متذکر شد: با وجود نعمت‌های خدادادی فراوان مثل معادن مس و طلا در شهرستان که می‌توان فرصتی برای ترقی منطقه باشد، متاسفانه همچنان ورزقان یک منطقه محروم است.

وی با بیان اینکه مردم ورزقان از وضعیت کنونی مجتمع مس سونگون ناراضی است، تاکید کرد: تمام این گلایه‌ها بجا و به‌حق است و باید این روال یک بار برای همیشه به پایان برسد و نگاه از بالا به پایین مس به ورزقان تمام شود به عنوان امام جمعه ورزقان اعلام می‌کنم اگر در مورد موارد مطرح شده چاره‌اندیشی نشود از راه‌های دیگری به این مسائل ورود پیدا خواهم کرد.

 پورمحمد از نحوه هزینه‌کرد معدن مس سونگون در سایر شهرها نیز انتقاد کرد و گفت: چرا وقتی شرکت مس می‌خواهد در شهرستان ورزقان هزینه کند اسم بیت‌المال به زبان می‌آورند  اما در سایر شهرستان‌ها و استان‌ها بی‌حساب و کتاب هزینه می‌کنند، کجای این کار قانونی و شرعی است؟! این در حالی است که تنها بیمارستان این شهر از نبود امکانات رنج می‌برد و مردم همچنان به شهرهای دیگر مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: درآمد شرکت مس، کل استان و کشور را فرا گرفته است اما مردم مظلوم منطقه ورزقان خیری از این معدن نمی‌بینند، از این‌رو انتظار داریم مسؤولان خصوصا نماینده و فرماندار در این مورد عنایت کنند تا حق و حقوق قانونی مردم مظلوم ورزقان دریافت شود.

پایان پیام/