انتخاب یک آذربایجانی‌ به‌عنوان نایب‌رئیس مجلس برای ما مهم است/ تلاش برای کاهش کاندیداهای نایب‌رئیسی از تبریز
انتخاب یک آذربایجانی‌ به‌عنوان نایب‌رئیس مجلس برای ما مهم است/ تلاش برای کاهش کاندیداهای نایب‌رئیسی از تبریز
محرم‌زاده گفت: انتخاب یک آذربایجانی به‌عنوان نایب‌رئیس مجلس یازدهم برای ما مهم است و نسبت به فواید این انتخاب و تاثیر آن در پیشبرد مسایل حوزه انتخابیه آگاهیم.

«احمد محرم‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شمس با بیان اینکه ریاست و نایب‌رئیسی مجلس دو پست مهم و تاثیرگذار است، اظهار داشت: در میان منتخبان آذربایجانی مجلس یازدهم چهره‌های قدر و نام‌آشنایی حضور دارند که از پتانسیل حضور در هیئت رئیسه‌ی مجلس نیز برخوردارند.

وی ادامه داد: در مجالس قبل نمایندگان آذربایجان در هیئت رئیسه و حتی جایگاه نایب‌رئیسی حضور داشتند که منجر به ارتباط آسان با وزرا و معاونین رئیس‌جمهور جهت تسهیل در اخذ تسهیلات و اعتبارات برای پیشبرد پروژه‌ها می‌شد و برای مثال می‌شود پروژه‌های قطار شهری و راه‌آهن میانه را نام برد.

منتخب مردم اهر و هریس در مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که آیا تعدد کاندیدا از آذربایجان منجر به تقسیم آراء و عدم تصاحب صندلی نایب‌رئیسی مجلس نمی‌شود، تصریح کرد: در مذاکراتی که با همکاران داشتیم درخصوص این موضوع بحث شد و تلاش ما بر این است تعداد کاندیداهای نایب‌رئیسی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو را حداقل از ۳ نفر به ۲ نفر تقلیل دهیم و چنانچه تنها یک فرد کاندیدا شود ایده‌آل تر است.

وی بیان داشت: حضور یک آذربایجانی در هیئت رئیسه‌ی مجلس یازدهم و تصاحب کرسی نایب‌رئیسی برای بنده مهم است اما در کنار آن باید کاندیداهای آذربایجان نیز برنامه‌هایشان ارائه و راهبردها و اولویت‌هایشان را در پیگیری مسایل اعلام کنند.

انتهای پیام/