امید آفرینی در نسل جوان، اولویت دانشگاه آزاد اسلامی
امید آفرینی در نسل جوان، اولویت دانشگاه آزاد اسلامی
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و واحد تبریز گفت: امید آفرینی در نسل جوان از اولویت اصلی این دانشگاه بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار شمس، آرش رنجبران، عصر روز شنبه در آیین تکریم و تودیع رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌‍شرقی و واحد تبریز، به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رسالت اصلی دانشگاه، تربیت و پرورش قوه عاقله کشور است.

وی در ادامه با بیان اینکه لازمه این تربیت و‌پرورش، درگیر شدن دانشگاه با مسائل کشور است، بدین منظور که دانشگاه خود را از مسایل کشور جدا نداند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و واحد تبریز به تربیت فرهنگی، اخلاقی و‌ هویتی تاکید کرد و گفت: این تربیت فراتر از تعلیم است. موضوع بعدی، تحول مستمر و پویا در محیط دانشگاه است. به نظر می رسد دانشگاه آزاد اسلامی، این مسئولیت بزرگ را درک کرده و در مسیر تحقق این مسیولیت بزرگ قدم برداشته است.

وی تاکید کرد: تدوین سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، یک سند جامع است که با یک برنامه استراتژیک پنج ساله و با استفاده از اسناد بالادستی کشور به عنوان نقشه اصلی راه نشان از درک این وظیفه خطیر و گام برداشتن در مسیر اجرای آن است.

رنجبران، توجه به امیدآفرینی در نسل جوان را از الویت اصلی این دانشگاه بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دانست و گفت: توجه به ایجاد امید و انگیزه در نسل جوان بر اساس بیانیه دوم انقلاب، در پیشبرد اهداف دانشگاه آزاد استان بسیار روشن و چشم‌گیر است.

وی افزود: مطابق این رهنمود، یک حرکت عظیم در دانشگاه صورت گرفته بحث رویداد دوم انقلاب ب که هزار ایده فناورانه و هزار واحد و شرکت دانش بنیان در ۸_۱۱ خرداد امسال از دانشگاه انتخاب شده و این یک اقدام امید بخش و هویت ساز و حرکت حدی در مسیر تحقق قلم دوم انقلاب خواهد بود.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و واحد تبریز ابراز کرد: برنامه محوری در تمام حوزه های علمی دانشگاه بر مبنای سند تحول، بحث ارتقای کیفیت آموزشی، توسعه آموزش های مهارتی و کاربردی به عنوان شاه کلید توسعه، ارتقای طرح پایش در حوزه پژوهش با نگاه به حل مسایل کشور، بسترسازی برای نوآوری فعالیت های دانش بنیان، ارتباط موثر با صنعت، انضباط مالی و‌مدیریت درست هزینه ها جزو مواردی است که در الویت اهداف توسعه دانشگاه آزاد اسلامی استان در نظر گرفته شده است.

وی اذعان کرد: باتوجه به مشکلات و شرایط خاص کشور، این دوره مدیریت استان قطعا سخت ترین‌دوره مدیریت است. مشکلات خیلی زیاد است اما آموختیم در کنار مشکلات نباید ظرفیت و پتانسیل های زیادی که داریم را از یاد ببریم و در این راستا می توان باهم فکری در جهت اهداف عالی دانشگاه قدم برداریم.

رنجبران در پایان با تقدیر از زحمات رییس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی استان، تصریح کرد: از ریس سابق این مجموعه که استاد همه ما هستند و شخصیتی بسیار مسئولیت پذیر دارند، تشکر و قدر دانی میکنم و بی تردید از راهنمایی و راهبرد ایشان قطعا استفاده خوایهم کرد که منشا برکات زیادی خواهد داشت.

انتهای پیام/