اوضاع حاشیه‌نشینی در تبریز حاد نیست/ در کنترل الکترونیکی ترافیک عقب مانده‌ایم
اوضاع حاشیه‌نشینی در تبریز حاد نیست/ در کنترل الکترونیکی ترافیک عقب مانده‌ایم
فرمانده نیروی انتظامی‌ استان امینت را شاه کلید و پیش زمینه تمام فعالیت های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دانست و گفت: وجود رفاه بدون امنیت مفهومی ندارد.

به گزارش خبرنگار شمس، سردار حسین عبدی امروز در صد و چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: خدا را شاکریم که ایجاد امنیت در استان آذربایجان‌‌شرقی به ما واگذار شده و با وجود فهم و درک مردم امنیت به صورت عینی و احساس امنیت در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه نیروهای نظامی حتی ‌کوچک ترین مشکل‌ها را بررسی کرده و اقدامات مهی را به جهت بازگرداندن آن امینت انجام می دهند، افزود: این امر باعث شده است که استان ما از امن‌ترین‌ استان های کشور باشد.

فرمانده انتظامی استان پشتوانه‌ی امنیت ایجاد شده توسط نیرو انتظامی را مشارکت مردمی عنوان کرده و گفت: با دقتی بیشتر می‌توانیم حوادث و مشکلات را به حداقل برسانیم‌.

وی اعمال کاهش پنجاه درصدی سوانح شهری را نیازمند همکاری تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها برشمرد و خاطرنشان ساخت: ۱۸ نفر کاهش تلفات در‌ عرض ۱۲ روز در استان، آمار قابل توجهی است و تمامی موئلفات دست به دست هم داده اند تا شاهد این آمار باشیم.

عبدی با اشاره به آمار فوت و جرح دراستان گفت: امروز این آمار به تعداد ۴۲۳ نفر کشته در ۶ ماه سال جاری در سوانح جاده‌ای استان را شاهد هستیم.

وی با تقدیر از خدمات و همکاری های شهرداری تبریز، اذعان داشت: عقب ماندگی ما در حوزه راهور قابل توجه است، شهر گسترش یافته و به کنترل الکترونیکی نیاز است و نمی‌توان تنها با نیروی انسانی آنهارا کنترل کرد؛ در بحث کنترل الکترونیکی ترافیک از شهرهایی مثل ساری و کرمان عقب هستیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استان و تبریز پیشرو‌ است تصریح کرد: ‌عمده ترین آسیب‌های اجتماعی اعتیاد است که آمار آن در کشور ۵/۴ و در استان ۲/۱۴ است.

وی با بیان اینکه در تبریز به همت شورا، شهرداری و نیروی انتظامی معتاد متجاهری در تبریز وجود ندارد، ابراز داشت: اوضاع حاشیه نشینی در تبریز حاد نیست و فعالیت‌های شهرداری و شورای شهر در این زمینه قابل تقدیر است.

سردار عبدی متذکر شد: با ایجاد زیرساخت های رفاهی و اجتماعی میتوان‌ در راستای توانمند سازی حاشیه نشینی قدم برداشت.

انتهای پیام/