امنیت، عزت و اقتدار کشور به برکت خون شهدا برقرار است
امنیت، عزت و اقتدار کشور به برکت خون شهدا برقرار است
امام جمعه تبریز گفت:ترویج فرهنگ پیاده روی اربعین، ترویج اسلام و نشانه قدرت و عظمت اسلام است و به برکت خون شهداست که این عزت و اقتدار و امنیت را امروز داریم.

به گزارش شمس، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در یادواره شهدای ورزشکار و غواص در تبریز، افزود: ملت غیور و رزمندگان جان بر کف ایران اسلامی در طول دوران دفاع مقدس دشمن را از خاک خود بیرون کرده و اجازه ندادند اهداف دشمنان جامه عمل بپوشد.

وی اظهار داشت: برخی می گویند که چرا هر ساله هفته دفاع مقدس را گرامی می دارید؟ در پاسخ باید گفت مراسم بزرگداشت قیام اباعبدالله الحسین (ع) به دلیل اینکه هر ساله در دهه عاشورا تکرار می شود، زنده مانده است و اگر دفاع مقدس هر ساله یادآوری نشود، از یادها می رود.

آل هاشم ادامه داد: اکنون که یاد دفاع مقدس و شهدا گرامی داشته می شود، نام شهدا را در برخی شهرها به آرامی حذف می کنند، اما مقام معظم رهبری به عنوان فصل الخطاب در پیامی تاکید کردند که نام شهدا زینت بخش شهرها و محلات ما خواهد بود و جوانان و نوجوانان ما باید این بزرگ مردان را الگوی رفتاری خود قرار دهند.

وی با اشاره به زنده نگه داشتن شعائر اسلامی برای مقابله با حیله کفار، اضافه کرد: ترویج فرهنگ پیاده روی اربعین، ترویج اسلام و نشانه قدرت و عظمت اسلام است و به برکت خون شهداست که این عزت و اقتدار و امنیت را امروز داریم.

آل هاشم با تاکید بر اینکه باید نسل جدید بدانند شهدا چه خدماتی کرده و با کمترین تجهیزات در مقابل چه کسانی ایستادند، گفت: رژیم بعث عراق نماینده شرق و غرب علیه ایران بود که غربی ها با تجهیزات جنگی و اعراب مرتجع منطقه با پولشان از آن حمایت می کردند.

وی اظهار داشت: دشمنان نظام و انقلاب باور نداشتند انقلاب ایران به پیروزی برسد، لذا بعد از انقلاب هر روز یک توطئه علیه کشورمان ایجاد کرده و موانعی بر سر راه انقلاب اسلامی ساختند و بعد از ۱۹ ماه توطئه و فتنه انگیزی، جنگی را علیه ایران آغاز کردند تا انقلاب ایران را سرنگون کنند اما با ایثارگری و مجاهدت جوانان این مرز و بوم، دشمنان اسلام شکست سختی خوردند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه صدام ملعون قرارداد الجزایر را در برابر دوربین های تلویزیونی پاره کرد و گفت سه روز دیگر در خوزستان و یک هفته دیگر در تهران مصاحبه خواهم کرد، افزود: صدام حتی استاندار و شهردار برای شهرهای ما تعیین کرده بود.

وی نخستین هدف دشمنان از جنگ علیه ایران را براندازی نظام اسلامی دانست و اضافه کرد: دومین هدف دشمن تجزیه کشور و سومین هدف تسلط بر نفت منطقه بود که در هر سه مورد ناکام ماند.