امضای تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه تبریز با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی
امضای تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه تبریز با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی
دانشگاه تبریز و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان‌شرقی در راستای بهره گیری از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل طرفین تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش شمس، دکتر صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز پیش از امضای این تفاهم نامه، همکاری مشترک با بیان اینکه دانشگاه تبریز به عنوان یکی از دانشگاه‌های جامع و برتر کشور آماده هرگونه همکاری و کمک به سایر دستگاه‌ها و سازمانها از جمله به اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی است، تصریح کرد: دانشگاه‌ها در کنار آموزش باید به سمت مهارت محوری حرکت نمایند، چرا که امروزه آموزش بدون مهارت فایده ای ندارد.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم نیاز جامعه و صنعت را در بخش های مختلف برطرف نماییم، باید تبدیل علم به عمل داشته باشیم که این امر نیز با مهارت آموزی مهیا می شود.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فناوری و مهارت آموزی با استفاده از کلیه امکانات طرفین را از جمله اهداف این تفاهم نامه اعلام کرد و افزود: این تفاهم نامه در راستای تحقق سیاست‌های کلی اشتغال ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری، همکاری‌ها و تعاملات بین سازمانی در زمینه های مختلف آموزشی، پژوهشی، مهارت، فناوری و نقش آن در رشد و توسعه اجتماعی، اقتصادی و علمی کشور و افزایش مهارت های شغلی و زندگی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی حائز اهمیت بسیار می باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با تشریح برخی اقدامات صورت گرفته این اداره کل در خصوص آموزش مهارت آفرینی و کار آفرینی در دانشگاه های استان گفت: دانشجویان در زمان تحصیل باید مهارت لازم را در آن رشته ای که درس می خوانند، کسب نمایند که بعد از فارغ التحصیل شدن در بازار کار مشغول به فعالیت شوند.

علی مشایخی، در ادامه افزود: اداره کل فنی و حرفه ای استان آماده هر گونه همکاری مشترک در حوزه‌های مختلف با دانشگاه تبریز است و با امضای این تفاهم نامه همکاری مشترک این مسئله باید به صورت عملیاتی با شتاب بیشتری ادامه داشته باشد.

دکتر جلال شیری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز با تشریح  برخی دستاوردهای علمی و پژوهشی این دانشگاه گفت: دانشگاه تبریز با توجه به توانمندی‌های که در بخشهای مختلف دارد، آماده هرگونه توسعه همکاری مشترک با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان است.

یادآور می شود؛ در انتهای این جلسه، تفاهم نامه مشترک مابین دانشگاه تبریز و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی توسط دکتر صفر نصراله زاده رییس دانشگاه تبریز و علی مشایخی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، در ۹ ماده امضا شد که شامل همکاری مشترک در زمینه های مختلف آموزشی، پژوهشی، فناوری و مهارت آموزی با استفاده از کلیه امکانات طرفین است.

انتهای پیام /