امروزه کشوری توسعه یافته است که در زمینه اقتصاد دانش بنیان گام‌های موثری بردارد
امروزه کشوری توسعه یافته است که در زمینه اقتصاد دانش بنیان گام‌های موثری بردارد
رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به تاثیر مولفه‌های اقتصاد دانش بنیان بر رشد و توسعه پایدار اقتصادی کشورها، گفت: امروزه کشوری، توسعه یافته و پیشرفته‌تر است که درزمینه اقتصاد دانش بنیان گام‌های موثری برداشته باشد.

به گزارش شمس، صفر نصراله زاده در جلسه ستاد دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی آذربایجان شرقی، برنامه ریزی و حرکت در راستای فرمایشات رهبر معظم  برای تحقق شعار سال را وظیفه همه مسئولان و دستگاه‌ها دانست و گفت: دانشگاه تبریز به عنوان یکی از دانشگاه‌های جامع و برتر و با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد، با برنامه ریزی و تدوین برنامه‌های مختلف و با بسیج تمامی امکانات در تحقق شعار سال تلاش خواهد کرد.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها و سایر مراکز تحقیقاتی و در این میان شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و مراکز نوآوری، نقش مهم و تعیین کننده ای در توسعه و رشد اقتصاد دانش بنیان دارند، بیان کرد: با برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت و همچنین شناساسی ظرفیت‌های کشور و استان‌ها در این خصوص می توان حرکت تاثیرگذاری را در شکوفایی و پیشرفت کشورمان انجام داد.

وی در ادامه آسیب شناسی موانع، برنامه ریزی و همکاری همه دستگاه ها را برای تحقق شعارسال«تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» ضروری بیان کرد و افزود: ما باید به دنبال راهکارهای عملی و عملیاتی با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود در این راستا حرکت کنیم.

عبدالرضا فلاح، مشاور استاندار آذربایجان شرقی در حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش بنیان نیز در این نشست ضمن ارایه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در راستای  تحقق شعار سال در استان، گفت: در همین زمینه چعار کمیته (مراکز آموزش عالی، صنعت و معدن، کشاورزی، خدمات و فناوری اطلاعات) تشکیل شده و سایر کمیته‌ها نیز با توجه به نیاز کار در آینده تشکیل خواهند شد.

وی افزود: وظیفه همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها در این خصوص خیلی مهم و سنگین است و برای رسیدن به اهداف تعیین شده هم سازماندهی کارها، همکاری و برنامه ریزی با توجه به پتانسیل های هر دستگاه ضروری است و استانداری نیز در حد توان از همه دستگاه‌ها حمایت و پشتیبانی‌های لازم را انجام خواهد داد.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش بنیان اضافه کرد: برای توسعه و رشد اقتصاد دانش بنیان نیازمند اکوسیستم پایدار با هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ها هستیم که در این زمینه نیز دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی بازیگران اصلی آن به شمار می‌روند.

لازم به ذکر است، جلسه ستاد دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی آذربایجان شرقی با حضور برخی روسا و معاونان آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها و مدیران برخی دستگاه‌ها به منظور بررسی و ارزیابی راهکارهای عملیاتی تحقق شعار سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» برگزار شد.

انتهای پیام /