امام جمعه تبریز بر تقویت فرهنگ بسیج در آموزش و پرورش تاکید کرد
امام جمعه تبریز بر تقویت فرهنگ بسیج در آموزش و پرورش تاکید کرد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه فرهنگ بسیج و دفاع مقدس باید به نسل جدید و جوان منتقل شود تا جامعه در برابر توطئه‌های دشمنان محفوظ بماند، گفت: فرهنگ بسیج را باید در آموزش و پرورش تقویت کنیم.

به گزارش شمس، حجت الاسلام محمد علی آل هاشم روز دوشنبه در همایش معلمان آینده ساز در تبریز با بیان اینکه نقش معلم در برخی مواقع از نقش پدر و مادر مهم تر است، گفت: اثرگذاری دانش آموزان از معلمین بسیار بالا است.

وی تاکید کرد: شغل معلمی شغل انبیا است و اثر گذاری کار شما در جامعه همین دانش آموزانی هستند که مسئولیتی به عهده دارند و باید طوری برنامه ریزی کنیم که عضو موثر در جامعه باشند از این رو وقایع تاریخی انقلاب اسلامی باید به درستی برایشان ترسیم شود.

حجت الاسلام آل هاشم خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در خصوص ۱۳ آبان و روز تسخیر لانه جاسوسی در ارتباط با اقدامات آمریکا فرمودند: باید در کتاب های درسی دانش آموزان این مهم به خوبی ترسیم شود و از وزیر آموزش و پرورش دقت در این مورد را خواستار شدند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه بسیج مجاهد فی سبیل الله است، اظهارکرد: بسیج در زمینه های مختلف سازندگی بهترین و بیشترین خدمت را می کند.

وی با بیان اینکه بسیج سیاسی است اما سیاست زده نیست، بسیج مجاهد است اما افراطی و بی انظباط نیست، بسیجی عمیقا متدین و متعبد است اما متحجر و خرافی نیست، ادامه داد: بسیجیان اهل جلب هستند اما اهل تظاهر در اصول انقلاب نیستند و باید تلاش کنیم فرهنگ بسیجی در جامعه حاکم شود.

سردار عابدین خرم فرمانه سپاه عاشورا هم با اشاره به گفتمان انقلاب اسلامی در مقابل گفتمان لیبرالی، تاکید کرد: دشمن درصدد تحریف و از بین بردن تفکر بسیجی و به انحراف کشاندن گفتمان انقلاب اسلامی است و انتظار از قشر معلم و علمای دین است که در عرصه فرهنگ و اجتماع با صبغه فرهنگی، این خودباوری را در جوانان ایجاد کنند.

در همایش معلمان آینده ساز از هنرآموزان مخترع و ایده پرداز بسیجی و مقام آوران علمی بسیج فرهنگیان استان تجلیل شد.