اقدامات ستاد بازرسی انتخابات باید پیشگیرانه باشد
اقدامات ستاد بازرسی انتخابات باید پیشگیرانه باشد
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اهمیت نظارت بر انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه گفت: اقدامات ستاد بازرسی انتخابات باید پیشگیرانه باشد.

به گزارش شمس، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز پنج شنبه در نشست اعضای ستادهای بازرسی انتخابات تبریز و شهرستان ‌های آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مسئولان انتخابات حق ندارند به نفع یا ضرر افراد یا جریان‌ها عمل کنند، گفت: استفاده از امکانات دولتی برای انتخابات ممنوع بوده و با مدیران متخلف برخورد می شود.

وی با بیان اینکه بی‌طرفی کامل بازرسان انتخابات ضروری است، ادامه داد: اعضای ستادهای بازرسی انتخابات تجربه‌های خوبی از انتخابات‌های گذشته دارند و باید تدابیری اندیشیده شود که زمینه تخلف پیش نیاید که در این خصوص باید داوطلبان و ستادهای انتخاباتی نسبت به نحوه فعالیت‌های انتخاباتی بر اساس قانون توجیه شوند.

پورمحمدی با بیان اینکه نقاط ضعف دوره‌های قبلی انتخابات شناسایی شود، ادامه داد: باید نقاط ضعف برطرف شود چراکه بخشی از سلامت انتخابات در گرو عملکرد بازرسان است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه انتظار داریم که انتخابات در کمال سلامت برگزار شود، ابراز داشت: بخشی از سلامت انتخابات نیز به نحوه فعالیت داوطلبان انتخابات مربوط است.

وی ادامه داد: برخی از اقدامات مانند هزینه‌های میلیاردی، سلامت انتخابات را تهدید می‌کند که در این خصوص باید در میان مردم روشنگری شود و مردم بدانند که این افراد به درد خدمت کردن نمی‌خورند.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: اجرای بی‌کم‌وکاست قوانین انتخاباتی ضروری است، در خصوص مشارکت مردم در انتخابات پیش رو و امنیت این انتخابات، نگرانی خاصی نداریم.