اقامه نماز جماعت در دانشگاه‌ها باید گسترش یابد
اقامه نماز جماعت در دانشگاه‌ها باید گسترش یابد
رئیس دانشگاه تبریز گفت: اقامه نماز جماعت در دانشگاه‌ها باید گسترش یابد و با شور و نشاط بیشتری برگزار شود.

به گزارش شمس، صفر نصراله زاده در جلسه‌ی شورای اقامه نماز دانشگاه تبریز با بیان اینکه جلسات شورای اقامه نماز دانشگاه باید ماهانه و به طور منظم برگزار شود، گفت: با برنامه‌ریزی، تکمیل برخی زیرساخت‌ها و رفع موانع می‌توان در ترویج و توسعه‌ی فرهنگ اقامه نماز گام‌های موثری برداشت.

وی افزود: اقامه نماز به صورت نماز جماعت در دانشگاه باید گسترده و به بهترین شکل و شیوه و در مکان مناسب برگزار شود و در این راستا نیز ضروری است زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

حجت الاسلام محمد انوری، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی در راستای ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در دانشگاه و در ادامه با اشاره به دستور جلسه امروز گفت: این جلسه بیشتر به منظور بررسی آیین نامه ستاد توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، ارائه دستورالعمل جدید جذب و ساماندهی ائمه جماعات دانشگاه، ارایه گزارش وضعیت نمازخانه‌ها و خوابگاه‌ها، بررسی راهکارهای جذب مخاطب نمازهای جماعت و بررسی شاخص‌های ارزیابی ستاد اقامه نماز استان برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه و اهمیت نماز در جامعه گفت: افراد در طول فعالیت روزمره خود یک سری وظایف و اموری انجام می‌دهند که از جمله آنها برپایی اقامه نماز، پرداخت زکات و امر به معروف و نهی از منکر است که افراد در صورت پرداختن به این گونه مسائل است که عاقبت بخیر و سعادتمند می‌شود.

وی اضافه کرد: مسئولان دانشگاه‌ها با برنامه ریزی و تدوین برنامه‌های مختلف و تامین زیرساخت‌های لازم باید بیش از اینها در راستای ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نمازحرکت کنند.

در این جلسه، همچنین دکتررضا محمدی، معاون پشتیبانی و توسعه منابع، حجت الاسلام دکتر سعید علیزاده، معاون فرهنگی و اجتماعی، دکتر حسین امامعلی‌پور معاون دانشجویی، دکتر جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی و معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز با ارائه دیدگاه‌ها و راهکارهای خود، در راستای هر چه بیشتر ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در دانشگاه اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام /