افزایش ۳۵ درصدی مصرف آب در استان/ قطعی آب ۱۲ ساعته نداریم
افزایش ۳۵ درصدی مصرف آب در استان/ قطعی آب ۱۲ ساعته نداریم
ایمانلو از افزایش 35 درصدی مصرف آب در آذربایجان شرقی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و از مردم خواست خانه‌تکانی نکنند.

«علیرضا ایمانلو» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شمس در پاسخ به این سوال که علت عدم اطلاع‌رسانی زمان‌بندی قطعی آب در مناطق مختلف تبریز چیست، اظهار داشت: در مناطق مختلف ساعات قطعی اعلام می‌شود اما در برخی مناطق همانند ملازینال با قطعی آب مواجه نیستیم بلکه به علت افزایش مصرف از شبکه توسط مناطق پایین‌دستی، به‌علت افت فشار آب به ملازینال و مناطق مشابه نمی‌رسد.

وی تصریح کرد: متاسفانه ما بحران آب را جدی نگرفته‌ایم و این مشکلی است که تمامی استان‌های کشور با آن روبرو هستند و مختص آذربایجان شرقی نیست؛ در حال حاضر مصرف آب در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۵ درصد افزایش یافته و چنانچه مردم ۱۵ درصد با صرفه‌جویی مصرف آب را کاهش دهند مشکل قطعی نیز برطرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با تاکید بر اینکه در حال حاضر شبکه آبرسانی با حداکثر ظرفیت کار می‌کند، خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم خانه‌تکانی نکنند و در مصرف آب وسواس بیشتری به خرج دهند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا آب برخی مناطق بالای ۱۲ ساعت قطع می‌شود، توضیح داد: شرکت آب و فاضلاب استان برای مراعات حال شهروندان و جلوگیری از ایجاد اخلال در امور روزمره‌شان آب مناطق را طولانی‌مدت قطع نمی‌کند، لذا قطعی آب ۱۲ ساعته نداشته‌ایم!

ایمانلو انتقال کرونا از طریق آب شرب را کذب خواند و متذکر شد: شرکت آب و فاضلاب استان با رعایت موارد بهداشتی اقدام به تصفیه آب می‌کند و امکان انتقال ویروس از طریق آب شرب وجود ندارد.

انتهای پیام/