افزایش ۳۱ درصدی کرایه تاکسی در تبریز/ انتقاد از خدمات نامناسب اتوبوسرانی
افزایش ۳۱ درصدی کرایه تاکسی در تبریز/ انتقاد از خدمات نامناسب اتوبوسرانی
کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تبریز افزایش 31 درصدی نرخ کرایه تاکسی را تصویب کرد، این مصوبه برای اجرا باید در صحن شورای شهر تبریز نیز تصویب و به تایید فرمانداری برسد.

به گزارش شمس، «عبدالله تقی‌پور» امروز در کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تبریز با بیان اینکه وضعیت فعلی حوزه حمل و نقل عمومی قابل قبول نیست، اظهار داشت: میزان خدمات دهی چه در خصوص نظافت اتوبوس‌ها و چه در میزان توقف مسافر برای سوار شدن به اتوبوس و… سهم موثری در میزان پذیریش حمل و نقل عمومی توسط شهروندان دارد.

وی افزود: اگر حمل و نقل عمومی مورد پذیرش شهروندان قرار نگیرد، شاهد حضور خودروهای شخصی در سطح شهر خواهیم بود.

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه میزان خودروهای شخصی در کشور ما نسبت به کشور اروپا بسیار کمتر است، عنوان کرد: با این حال نوع استفاده و کیفیت آن به مراتب نامناسب‌تر از کشورهای اروپایی است.

وی استفاده از مینی‌بوس‌های پاره خطی را راهکاری برای خروج از وضعیت فعلی دانست و تصریح کرد: این مینی‌بوس‌ها می‌توانند در خدمات رسانی کمک بسزایی به حمل و نقل عمومی داشته باشند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تبریز خاطرنشان ساخت: با نظر اعضا کمیسیون و با توجه به مصوبه تاکسیرانی تبریز و همچنین مصوبه دولت با افزایش ۱۱ درصدی و افزایش نرخ تورم سالانه، در مجموع با افزایش ۳۱ درصد تعرفه تاکسی نسبت به نرخ سال گذشته در کمیسیون موافقت شده و برای تصویب به صحن علنی شورا ارجاع داده شد.

انتهای پیام/