افزایش ۶ برابری مراجعه کرونایی به بیمارستان امام رضا(ع) تبریز
افزایش ۶ برابری مراجعه کرونایی به بیمارستان امام رضا(ع) تبریز
رئیس بخش آی سی یو کووید-۱۹ بیمارستان امام رضا (ع) تبریز اعلام کرد: میزان مراجعات کرونایی به این مرکز درمانی نسبت به ۲ هفته اول تیر ماه، ۶ برابر شده است.

به گزارش شمس، آرمین صادقی روز یکشنبه در گفت وگویی با اشاره به اینکه هم اکنون در شروع پیک هفتم کرونا قرار داریم، پیش بینی کرد طی روزهای آینده میزان بیماران مبتلا به این ویروس و مراجعه سرپایی بسیار بیشتر از بستری ها باشد.

وی اظهار داشت: میزان مراجعه بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا در خرداد ماه به کمترین میزان خود رسید و امیدواری برای پایان پاندمی را افزایش داد، اما متاسفانه طی ۱۰ روز اخیر میزان مراجعات بیماران کرونایی به صورت قابل توجهی افزایش یافته و هم اکنون میانگین این مراجعه ها در مقایسه با دو هفته اول تیر ماه به میزان ۶ برابر رشد کرده است.

رئیس بخش آی سی یو بیمارستان امام رضا (ع) تبریز خاطرنشان کرد: در این پیک که پیش بینی می شود یکی از زیر سویه های امیکرون غالب بوده و میزان بیماران سرپایی بسیار بیشتر از بستری ها باشد، میزان ابتلای کارکنان بیمارستان ها و مراکز درمانی نیز چشم گیر خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه از همان ابتدای شیوع بیماری کووید-۱۹ در کشور و استان، بیمارستان امام رضا(ع) به عنوان بیمارستان مرجع جهت پذیرش بیماران مبتلا به کرونا تعیین شد، از اول اسفند سال ۱۳۹۸ تاکنون این مرکز به صورت شبانه روزی در خدمت این بیماران بوده و ۶ پیک بیماری کرونا با حجم بسیار بالایی از مراجعین را پشت سر گذرانده است.

صادقی اضاافه کرد: بر همین اساس تاکنون بالغ بر ۴۰ هزار بیمار کرونایی به صورت سرپایی یا بستری به بیمارستان امام رضا تبریز مراجعه نموده اند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۵۰۰ مورد بستری شده اند.

وی به شهروندان تبریزی و مردم آذربایجان شرقی توصیه کرد، همچنان در سطح جامعه اصول اولیه پیشگیری از ابتلا به کرونا از قبیل استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و بهداشت دست ها را همچنان با دقت کامل رعایت کنند.

انتهای پیام/