افزایش ۶۷ درصدی وسعت دریاچه ارومیه
افزایش ۶۷ درصدی وسعت دریاچه ارومیه
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌‌شرقی گفت: وسعت دریاچه ارومیه در ۱۱ اردیبهشت ماه جاری نسبت به مهرماه سال گذشته ۶۱۹.۷ کیلومتر مربع معادل ۶۷ درصد بیشتر شده است.

به گزارش شمس، یوسف غفارزاده روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر وسعت دریاچه ارومیه یک هزار و ۵۴۰.۷۳ کیلومتر مربع است در حالیکه در مهر ماه سال گذشته این دریاچه ۹۲۱.۱ کیلومتر مربع وسعت داشت .

وی اضافه کرد: البته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (اردیبهشت ۱۴۰۱) که وسعت دریاچه ۲۴۹۵.۷۲ کیلومتر مربع بود ۹۵۵ کیلومتر مربع کاهش یافته و در مقایسه با میانگین بلند مدت که ۴۶۶۷ کیلومتر مربع وسعت داشت بیش از ۳۱۰۰ کیلومتر مربع کمتر شده است.

وی تراز فعلی سطح آب دریاچه ارومیه را یک هزار و ۲۷۰.۴۲ متر اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۶ سانتیمتر کمتر شده اما در مقایسه با مهر ماه ۱۴۰۱، که سطح تراز آب در آن یک هزار و ۲۷۰.۱۳ متر بود ۲۹ سانتیمتر بیشتر شده است.

غفارزاده میانگین دراز مدت تراز سطح آب دریاچه ارومیه را یک هزار و ۲۷۴.۴۳ متر اعلام و اضافه کرد: سطح فعلی آب این دریاچه در مقایسه با میانگین دراز مدت ۴.۰۱ متر کمتر شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی حجم فعلی آب موجود در دریاچه را ۲.۰۳ میلیارد مترمکعب اعلام کرد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۳.۱۴ میلیارد مترمکعب بود ۱.۱ میلیارد مترمکعب کمتر اما نسبت به مهرماه ۱۴۰۱ که حجم آب در آن ۱.۲۴ میلیارد مترمکعب بود ۰.۷۹ میلیارد مترمکعب بیشتر شده و در مقایسه با میانگین دراز مدت حجم آن ۱۴.۹۳ میلیارد مترمکعب کمتر شده است.

انتهای پیام/