افزایش ۳۸ درصدی صادرات ریلی از آذربایجان به ترکیه
افزایش ۳۸ درصدی صادرات ریلی از آذربایجان به ترکیه
مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: در ۹ ماه گذشته ۲۷۵ هزار و ۲۱۱ تن بار از طریق حمل و نقل ریلی این منطقه به ترکیه صادر شده است.

به گزارش شمس، محمدرضا قربانی عمده اقلام صادراتی حمل شده را شیشه فرآوری شده، محصولات نهایی حوزه آهن آلات، مواد پتروشیمی، صنایع غذایی مانند شیرینی و شکلات اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: در این بازه زمانی ٥۸۸ هزار و ٥۷۲ تن حمل و نقل بین المللی در منطقه آذربایجان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱٥ درصد افزایش یافته است.

قربانی خاطرنشان کرد: میزان حمل و نقل بین المللی در ۹ ماه سال گذشته ٥۱۲ هزار و ۸۳۸ تن بود.
مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان کل بار جا به جا شده در ۹ ماه گذشته را از طریق خطوط ریلی راه آهن این منطقه یک میلیون و ۱٤۳ هزار تن اعلام کرد و گفت: این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش ۹٥ درصدی میزان بار تخلیه شده در این اداره کل ادامه داد: در طی این مدت ٦۲٦ هزار و ٤۲۰ تن بار تخلیه شده است در حالی که میزان بار تخلیه شده در این اداره کل در سال گذشته ۳۲۱ هزار و ٥۲٥ هزار تن بود.

قربانی یادآوری کرد: در ۹ ماه گذشته یک میلیون و ۷۲۷ هزار و ۱۲۳ مسافر از طریق حمل و نقل ریلی در این منطقه جا به جا شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۹۱۹ هزار و ۸٥۲ نفر بود، ۸۸ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: از کل مسافران جا به جا شده در این منطقه ۳۷۳ هزار و ۱۰۱ نفر از طریق قطار‌های حومه‌ای و یک میلیون و ۳٥٤ هزار و ۲۲ نفر از طریق قطار‌های بین شهری جا به جا شده اند.

قربانی افزود: در این مدت میزان جا به جایی مسافر در قطار‌های حومه‌ای حدود ۳.۸ برابر و قطار‌های بین شهری حدود ٦۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد مسافر جا به جا شده در قطار‌های حومه‌ای منطقه آذربایجان در مدت مشابه سال قبل ۷٦ هزار و ۹٥۷ نفر و تعداد مسافر جا به جا شده در قطار‌های بین شهری ۸٤۲ هزار و ۸۹۵ نفر بودند.

راه‌آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزده‌گانه راه‌آهن ایران در محور‌های تبریز _ میانه، تبریز_ جلفا، تبریز_ رازی، مراغه _ ارومیه و در آینده نزدیک میانه_ بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.
راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.

انتهای پیام/