افزایش ۱۹ درصد اعتبارات عمرانی استان
افزایش ۱۹ درصد اعتبارات عمرانی استان
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی از رشد ۱۹ درصدی اعتبارات عمرانی پیشنهادی برای سال آینده این استان خبر داد.

به گزارش شمس، داود بهبودی روز روز یکشنبه در جلسه بررسی بودجه آذربایجان شرقی برای سال ۱۴۰۰ استان گفت: اعتبارات عمرانی استان امسال ۶۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم با رشد ۱۹ درصدی حدود  ۷۰۰ میلیارد تومان برای درج در لایحه سال آتی پیشنهاد شده است.

وی افزود: اعتبارات هزینه‌ های جاری ادارات دولتی آذربایجان شرقی برای ۲۳ دستگاه امسال ۵۷۸ میلیارد تومان بود که برای سال ۱۴۰۰ با ۶۰ درصد افزایش به منظور افزایش حقوق کارکنان و موارد دیگر ۹۰۲.۵ میلیارد تومان پیشنهاد شده است.

وی اظهار کرد: آذربایجان شرقی تعداد ۷۰ هزار نفر کارمند دولتی دارد که حقوق ماهانه آنها توسط این مجموعه پرداخت می‌شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی، مقایسه تعداد کارکنان دولتی آذربایجان شرقی با استان های دیگر به لحاظ برخورداری از اعتبارات هزینه ای و امکانات دولتی را نادرست خواند و اظهار داشت: شاخص های جمعیتی، وسعت و تعداد شهرستان های تابعه از جمله این شاخص ها است که هر شرایط استان با استانی دیگر متفاوت است که بر همین اساس تعداد کارکنان دولت در آذربایجان شرقی به مراتب پایین تر از استان هایی مثل اصفهان، خوزستان، تهران، خراسان رضوی و فارس خواهد بود.

وی تفییر رویکردها و سیاست های جذب نیرو در دستگاه های دولتی را از جمله دلایل کاهش کارمندان دانست و ادامه داد: طی سال های اخیر محدودیت های سنگینی در حوزه جذب نیرو و جابجایی کارکنان دولتی اعمال شده است که به جای استخدام یک نیرو به جای سه کارمند بازنشسته، از جمله این قوانین و مقررات کاهش تعداد کارکنان در بدنه دولت می باشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی نیز پیش تر با اشاره به بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، بر لزوم تدوین بودجه واقعی و عملیاتی استان و ارائه آن به نمایندگان جهت پیگیری تاکید کرده بود.

محمدرضا پورمحمدی با بیان اینکه برای اولین بار است که سازمان برنامه و بودجه کشور مبلغ بودجه استان‌ها را از قبل اعلام و ما را مکلف به توزیع آن می‌کند، گفت: باید از طریق سازمان برنامه و بودجه و دولت پافشاری‌های لازم را انجام دهیم .

وی اظهار کرد: انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه کشور یک مدل شفاف بودجه‌ریزی و تامین بودجه را که پارامترهایی مثل جمعیت، وسعت و سایر آیتم‌ها در آن مشخص باشد به استان ها ارائه دهد.