افزایش یک درصدی دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی/ کلاس بدون معلم نداریم
افزایش یک درصدی دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی/ کلاس بدون معلم نداریم
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی گفت: امسال نسبت به سال قبل یک درصد به تعداد نوآموز و دانش‌آموزان استان افزوده شده است.

به گزارش شمس، جعفر پاشایی امروز در جشن شکوفه‌ها و نوآموزان اظهار داشت: نوآموزان پیش دبستانی (غنچه‌ها) و کلاس اولی‌ها (شکوفه‌ها) از امروز ۳۱ شهریور ماه یک روز زودتر از پایه‌های دیگر تحصیلی به مدرسه رفتند.

به گفته پاشایی امسال ۶۹ هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی و ۶۷ هزار دانش‌آموز پیش دبستانی در مدارس حضور خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی تعداد دانش‌آموزان دوره ابتدایی امسال در مدارس استان را نزدیک به ۳۹۰ هزار نفر اعلام کرد.

وی خاطرنشان ساخت: با برنامه‌ریزی منسجمی که صورت گرفته کلاس درس بدون معلم نخواهیم داشت و هدف کلی دایر بودن کلاس‌های پویا در مدارس بانشاط است.

پاشایی تصریح کرد: امسال نسبت به سال قبل یک درصد به تعداد نوآموز و دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی افزوده شده است.

وی گفت: ۷۸۰ هزار نوآموز و دانش‌آموز در ۸ هزار و ۲۰۰ مدرسه و ۳۳ هزار کلاس درس مشغول تحصیل در سال تحصیلی ۹۹_۹۸ خواهند بود.

وی اذعان داشت: پوشش تحصیلی ۱۰۰ درصدی پیش دبستانی و ابتدایی رسالت اصلی مجموعه است و هیچ دانش‌آموزی به‌خاطر مسائل مالی نباید از تحصیل باز ماند‌.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی افزود: توانمندسازی اولیا، دانش‌آموزان و معلمان یکی از برنامه‌های اصلی مجموعه و تقویت ارتباط خانه و مدرسه نقش اساسی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

  • منبع خبر : فارس