افزایش کرونا در آذربایجان‌شرقی با ورود مسافران/ روزانه ۱۶۰ کرونایی در استان شناسایی می‌شود
افزایش کرونا در آذربایجان‌شرقی با ورود مسافران/ روزانه ۱۶۰ کرونایی در استان شناسایی می‌شود
صومی گفت: به دلیل ورود مسافران امکان افزایش آمار کرونایی طی روزهای آتی وجود دارد.

به گزارش شمس، «محمدحسین صومی» در خصوص اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت بیماری کرونا در استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: قضاوت دکتر جهانپور بر اساس گزارش نمونه‌های مثبت ارسالی ما به تهران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اضافه کرد: در هفته گذشته حدود یک هزار مورد و در طول دو هفته گذشته ۲ هزار مورد جدید کرونا در استان شناسایی شده است و هر روز حدود ۱۶۰ مورد جدید مثبت شناسایی می‌شود.

این مقام مسئول با بیان این که سفید بودن یک منطقه به تعداد فوتی و بستری‌ها بستگی دارد، توضیح داد: با وجود اینکه هر روز ۸۰  تا۱۰۰ نفر بستری در بخش‌هایمان داریم، اما تعداد فوتی‌ها و بستری‌ها نسبت به چهار هفته گذشته کم‌تر شده است و هم اکنون ۴۵۸ نفر در بخش‌های بیمارستان‌های استان بستری هستند، در حالی که تعداد بستری‌های یک ماه قبل ۸۰۰ نفر بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت استان از نظر فوتی و بستری رو به بهبودی بوده و حتی مناطق کم خطر و سفید نیز در استان بیشتر است.

صومی ادامه داد: هر فرد مثبت می‌تواند یک الی سه نفر را آلوده کند، از این رو امکان افزایش آمار وجود دارد. اصلا کرونا را سهل نگیریم، هم اکنون حدود ۳ هزار نفراز همکاران دانشگاه علوم پزشکی تبریز به مبتلایان به کرونا خدمات ارایه می‌دهند، تحمل لباس‌های کادر درمان به مدت ۲۴ ساعت یا کم‌تر در آب و هوای گرم واقعا سخت و طاقت فرسا است.

وی یادآور شد: حدود ۱۰ هزار نفر در زمینه شناسایی مبتلایان به کرونا در استان فعالیت دارند و  ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار  تومان برای هر آزمایش هزینه می‌شود و تا کنون بیش از ۲۰ میلیارد تومان فقط برای آزمایشات هزینه صرف شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه وضعیت آذربایجان شرقی از نظر مدیریت بیماری کرونا خوب است، ابراز داشت: شناسایی روزانه متوسط ۱۶۰ نفر مورد جدید نشان می‌دهد که هر روز امکان انتقال بیماری وجود دارد و مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده از فناوری اطلاعات، روزانه حدود ۴۰ هزار مهمان وارد آذربایجان شرقی می‌شوند و این نشان می‌دهد که امکان افزایش انتقال ویروس طی ماه جاری و آتی در استان وجود دارد.

انتهای پیام/